Publicitatea este scumpa. Marketingul este rumoare. Brandingul inseamna notorietate. Ce conteaza, cu adevarat, in ochii clientilor, existenti si viitori?

Ideile de marketing pasiv pot determina eficienta unei campanii?

Ce conteaza, in ochii celor care vor mai multi clienti, care sa cumpere mai des, mai multe produse? De exemplu, chiar pot fi profitabile ideile de marketing pasiv? Exista marketing pasiv, cu adevarat?

Armonizarea intre dorintele clientilor si cele ale vanzatorilor este esentiala pentru a gasi cheia succesului, in orice domeniu. Ca sa intelegi ce spune cineva, mai intai este nevoie sa asculti.

Unele pagini de Internet momesc vizitatorii, promovandu-se cu titluri incitante, cu secvente de imagini si text, promitand continuarea… si conditionand-o: “Da like pentru a vedea continuarea!” sau “Dezactiveaza AdBlock+, pentru a primi acces pe pagina noastra!”. Probabil n-au auzit de bounce rate… sau accepta randamentul precar al unor astfel de manevre ieftine de marketing pasiv.

Se poate si mai bine! Se poate, chiar fara sa investesti sume enorme. Cum? Cu emotie. Cladind relatii. Extragand esenta din ceea ce-ti cer, explicit sau nu, clientii tai fideli, care au gasit la tine ceva unic.

Cel mai bun exemplu, care oglideste eficienta pe care o au ideile de marketing, este explicat intr-un articol scurt al CNBC. Se refera la viralitatea publicitatii online. Pentru azi, iata un videoclip publicitar viral: “Cum si-a crescut o afacere vanzarile cu 14,000%”.

Primul sarut” este un filmulet de 3 minute si ceva, care a costat putin peste 1,000 de dolari. Azi, a strans peste 83 de milioane de vizualizari. Putini si-au data seama ca este o reclama la unui butic de imbracaminte din Los Angeles, Wren.

ideile de marketing si primul sarut

Proprietarul magazinului si-a dorit sa transmita emotie. A vrut sa creeze un videoclip simpatic, pe care oamenii sa-l distribuie, cu placere, prietenilor. La prima vedere, 20 de necunoscuti impartasesc primul sarut.

In luna martie, clipul a ocupat prima pozitie pe YouTube, in clasamentul marcilor, depasind corporatii cu renume international. Wren, cu un public pasionat de moda, si-a crescut vanzarile cu 14,000%, dupa ce clipul a devenit viral.

CNBC continua si cu alte exemple. Concluzia articolului pune accent pe relevanta mesajului pentru publicul vizat, pe reprezentativitatea marcii si, in general, pe ideile de marketing consistente, cu continut substantial, cu miez si semnificatie.

In final, invatamintele articolului arata ca, doar pentru ca ai un buget redus, nu inseamna ca nu poti genera continut publicitar convingator. Scopul este atragerea atentiei celor care vizioneaza reclamele.

Mai departe: un alt articol (de la MarketingProfs) descrie cateva dintre criteriile de atractivitate pentru clipurile video si “Ce face virala online o reclama?” Printre factori, studiul enunta cativa dintre cei 18 factori care declanseaza raspunsuri psihologice.

Atentie! Viralitatea nu este neaparat echivalenta cu atingerea obiectivelor de popularitate/notorietate ale marcii!

De exemplu, doar 7% dintre consumatorii chestionati in studiul facut de cei de la Unruly si-au amintit ce marca era asociata cu reclama in care aparea Bob Dylan.

Evident, exista si cazuri fericite, cu proportii de 84% si chiar 95%, insa este extrem de importanta asocierea si utilizarea unor factori suplimentari, pentru consolidarea relatiei si cimentarea impresiei asupra consumatorilor.

(Ah, brandingul asta…!)

Asadar, ideile de marketing pasiv, abordarea care presupune sa-i lasi pe consumatori sa faca munca de promovare in locul tau inseamna risc. Introdu in ecuatie cat mai multe dintre variabilele pe care le poti controla.

Esenta, unicitatea, originalitatea a ceea ce ai de vanzare, a felului tau de a face afaceri, modul in care vii in intampinarea clientilor… toate conteaza enorm. Incanta-i, transmite-le emotie, creeaza o relatie, da-le continut semnificativ, daca vrei sa-si aminteasca de tine!