Pe repede-înainte (fast-forward), poți citi o colecție de idei luate din domenii diferite de activitate. Atenție! Unele vor trebui modificate, pentru a le putea aplica în domeniul tău de activitate.idei de marketing generale

Idei e-commerce:

Include pe site-ul tău un joc simplu, care să-i țină pe vizitatori conectați la pagina ta, făcându-i să o prefere, pentru a reveni și pentru a o recomanda și altor vizitatori, potențiali cumpărători (conținut interactiv).

Asociază-te cu evenimentele sportive în curs de desfășurare, făcând asocieri pozitive cu produsele sau serviciile tale, fie prin conținut video, instrucțiuni de folosire (ABC) sau un clasament al celor mai populare produse sau pachete de servicii.

Asezonează-ți ofertele, fie cu sezonul culesului, cu scăderea zilei față de noapte, cu plecarea păsărilor călătoare, scăderea temperaturilor sau ce se potrivește cel mai bine cu genul de produse sau activități specifice firmei tale.

Desigur, vin sărbătorile – Moș Nicolae, Crăciunul și așa mai departe. Poți face sugestii pentru potențialii tăi cumpărători, recomandându-le cadouri pentru cei dragi: pentru ea, pentru el, pentru copii, pentru bunici, pentru colegii de la locul de muncă.

 Idei pentru restaurante:

Publică-ți meniul și imagini pe rețelele de socializare, inclusiv în prezentări SlideShare, Imagini pe Instagram, Tumblr sau Pinterest, pe lângă Facebook, Twitter și LinkedIn.

Scrie articole, inclusiv povești (amuzante sau care au făcut istorie) legate de restaurantul tău, tradiții, clienți obișnuiți, întâmplări cu deznodământ fericit.

Adaptează într-un mod amuzant știri și evenimente de actualitate, numește feluri de mâncare după o personalitate sau o modă a zilei, apoi transmite-o prin formele preferate de comunicare – blog, Twitter, Facebook și așa mai departe.

Filmează un clip de un minut, arătându-le oamenilor cum se face… fie o versiune (a săracului) a uneia dintre specialitățile restaurantului tău, fie o rețetă tradițională, pentru o situație de urgență (vizita soacrei, ziua de naștere a șefului, etc.).

Idei generale:

Promovează-te în asociere cu o firmă care realizează sau furnizează produse sau servicii complementare, pentru potențiali clienți cu trăsături asemănătoare profilului clienților tăi.

Segmentează ofertele tale pentru subcategoriile specifice publicului tău țintă (femei, studenți, proprietari de animale de casă, militari, etc.).

Grupează produse sau servicii și promovează-le la pachet, cu beneficii suplimentare, față de achiziția lor individuală.

Cere și publică opinii și sugestii ale clienților tăi, referitoare la preferințele acestora, recomandările sau motivele pentru care au cumpărat de la tine.

Idei B2B:

Invită-ți clienții la un eveniment special, la o cină de mulțumire sau recunoaștere a importanței lor, la o lansare exclusivistă, unde participanții pot avea acces doar pe bază de invitație sau cu ocazia unei sărbători, aniversări sau festivități simbolice.

Asociază-te cu alte firme, pentru a organiza un eveniment local, târg sau expoziție cu vânzare, la care să oferiți cupoane, taloane și promoții, rezervate celor din bazele de date ale firmelor organizatoare (firmele A, B, C, D cu clienții A accesibili și firmelor B, C și D, etc.).

Pe cont propriu sau împreună cu alte firme, participă la evenimente sociale sau caritabile, invitându-i și pe clienți să se asocieze acțiunii, oferind invitații sau carduri valorice.

Personalizează și oferă împreună cu produsele cumpărate câte un articol promoțional, inscripționat sugestiv cu imagini: poate fi un calendar pentru 2015, un breloc, un pix, un album muzical, abțibilduri, bomboane, etc.

…și dacă îți lipsește timpul sau, pur și simplu, vrei ca aceste idei să fie aplicate de profesioniști în afacerea ta, apelează cu încredere la firme recomandate, testate, care garantează rezultatele, cum ar fi… (publicitatea se plătește, dacă vrei o recomandare, scrie un comentariu, descriind ce vrei să obții).