Punand in practica idei de marketing prin team building, poti atinge mai multe obiective. Prin marketing intern, coeziunea va creste in cadrul echipei si intre departamente. Fidelitatea angajatilor se va transmite clientilor. In plus, promovarea va fi sporita cu o doza de entuziasm sincer si cu o portie de publicitate gratuita, asemeni fanilor sportivi, care platesc pentru a purta bucurosi culorile favoritilor, sustinandu-i.

Prin valorificarea ocaziilor, colegi adesea prea ocupati cu munca vor avea ragazul sa se cunoasca mai bine, sa cladeasca si sa consolideze relatii, parteneriate si colaborari. Energii noi pot fi scoase la iveala, pot fi prevenite sau rezolvate multe probleme sau conflicte. Eficienta poate fi mult imbunatatita. Impreuna, pot realiza mai mult decat suma eforturilor individuale. Pot fi identificate oportunitati de suplinire sau resurse complementare.

De asemenea, cunostintele de specialitate pot fi antrenate, suplimentate si imbunatatite in mod sistematic, programat si concentrat asupra obiectivelor specifice. Pot fi intelese mai bine nevoile clientilor. Se pot prezenta studii si se pot cere opinii, propuneri si idei constructive, se pot optimiza procese si solutii. Mici cresteri in fiecare directie pot mari exponential randamentul si profitabilitatea afacerii.

Valorificarea potentialului oamenilor este influentata de multi factori. Unii dintre acesti factori pot ramane necunoscuti, in lipsa unor actiuni coordonate, facute impreuna. Altii pot fi monitorizati si ajustati mai bine. Organizarea sesiunilor de team building arata preocuparea serioasa pentru dezvoltare. Clientii pot aprecia acest lucru. Potentialii candidati la locurile de munca disponibile pot fi atrasi de aceste actiuni dedicate valorificarii talentelor.

Asa cum reiese din studiul Eurostat mentionat aici de agentia de stiri Agerpres, putine firme acorda atentie acestui aspect in Romania. Din punct de vedere concurential, aceasta este o uriasa oportunitate pentru firmele care vor investi in team building.

Conditia este ca sesiunile sa fie preocupate de training, in mod organizat. Li s-a dus vestea unora care au transformat aceste ocazii in chefuri de grup, dezmat, paranghelii si prilejuri de renuntare la bun simt si decenta. Efectele negative ulterioare tin tot de marketing, de unul negativ. Dezintegrarea echipei prin scaderea respectului, fata de sine si fata de ceilalti, patarea reputatiei firmei, risipa financiara, inclusiv plata unor despagubiri pentru daune, toate pot afecta grav orice organizatie, oricat de stabila ar parea.

Pentru a beneficia de efectele pozitive, astfel de sesiuni se organizeaza cu atentie, cu sprijinul profesionistilor. Este necesar ca activitatile sa se desfasoare dupa un program stabilit in functie de obiective. Cand obiectivele abunda, se prioritizeaza cele mai importante si mai abordabile. Se vor avea in vedere conditiile necesare si disponibile de timp si spatiu, de costuri, implicatii tehnice si impact. Rezultatele vor fi vizibile. Succes!