88 de miliarde $ in 2018

Un articol recent publicat de Profit.ro aici te poate inspira pentru idei de marketing, pe care sa le iei din jocurile „free to play”. Acestea au generat incasari de 88 de miliarde de dolari in 2018. Desi accesul este gratuit in aceste jocuri, veniturile provin din optiunile de a cumpara diverse obiecte virtuale si din reclamele plasate in interiorul acestor jocuri.

Mai mult de jumatate din venituri s-au dus in zona de jocuri mobile. In metrou, la cinema, in cafenele, la orice rand unde asteapta mai mult de 5 oameni, cel putin o persoana se joaca pe telefonul mobil.Conform unui studiu mentionat aici, multe idei de marketing au evoluat, generand trenduri noi de monetizare in cadrul unor jocuri, genuri si platforme de tip „free to play”.

Indexul de profitabilitate arata o schimbare majora in modelul de afacere utilizat de aceste jocuri, conform analizei care a cuprins peste 800 de milioane de utilizatori unici si 2,500 de jocuri, urmarite din ianuarie 2016 pana la data studiului. De exemplu, in ultimii 3 ani, ponderea jucatorilor care fac plati in astfel de jocuri a crescut cu o treime, pana la 4,02% in America de Nord si cu o cincime in Europa, pana la 2,43%.

De asemenea, incasarea medie pentru utilizatorul activ zilnic a crescut cu 199,99% pentru jocurile de strategie, fata de o crestere de 25% in jocurile de tip puzzle. Modelul incasarilor generate de jocurile „free to play” are si inamici, numarul lor crescand odata cu popularitatea acestor aplicatii. O abordare de marketing mentionata aici parcurge urmatorii pasi:

  • Crearea unei situatii presante, urgente;
  • Oferirea unor promotii oportune;
  • Dirijarea utilizatorilor cu acces gratuit spre optiuni platite, oferite gradual;
  • Personalizarea mesajelor pentru cresterea atractivitatii;
  • Inlesnirea la maximum posibil a trecerii de la utilizarea gratuita la accesul premium platit.

Divertismentul si jocurile au capacitatea cunoscuta de a genera dependenta. Chiar daca uneori jucatorilor le este greu sa recunoasca impactul negativ al jocurilor asupra vietii de zi cu zi, aceste idei de marketing eficace mizeaza tocmai pe implicarea tot mai mare a jucatorilor. Aceste tactici au fost utilizate cu mult timp inainte ca telefoanele sa devina atat de inteligente si sa aiba o utilizare atat de raspandita.

Pe de alta parte, beneficiile pentru utilizatori pot fi multiple. De la solutii constructive pentru relaxare rapida, pana la solutii instructive, oferind raspunsuri in situatii critice, rezolvari pentru probleme curente si acces la oferte limitate in timp, astfel de idei de marketing pot fi mult imbunatatite.

Accesul relativ facil pentru vanzatori independenti si mici la astfel de idei de marketing prin jocuri eficiente genereaza o concurenta sanatoasa intre solutii, generand un alt avantaj important pentru utilizatori. Concurenta acerba stimuleaza creativitatea si calitatea.

Data viitoare cand deschizi un joc pe telefonul mobil, s-ar putea sa-l privesti cu alti ochi. Poate, in contextul potrivit, ai putea sa-ti promovezi produsele sau serviciile folosind idei de marketing generate de jocurile „free to play”, dublandu-ti beneficiile!