Deseori, rezultatele unui marketing profitabil se definesc în bani, în câștiguri.

În cartea sa, ”Partea umană a întreprinderii”, Douglas McGregor explică faptul că oamenii sunt mai motivați de ”semnificația muncii” și de sentimentul că sunt utili și apreciați, decât de bani.

Oamenii vor să facă lucruri semnificative și să fie apreciați pentru acestea. Părinții au nu numai obligația de a asigura bunăstarea și viitorul familiei, ci și dorința de a fi înțeleși și apreciați în eforturile lor de propriile familii.

Oamenii de afaceri au obligații față de cei care cumpără de la ei, față de angajații care lucrează pentru ei, familiile acestora, furnizorii și partenerii cu care încheie tranzacții. Cel mai adesea, fiecare dintre aceste grupuri de oameni se așteaptă, cu un sentiment de îndreptățire, ca omul de afaceri să le poarte de grijă. Și cât de bine ar fi dacă s-ar arăta mai multă apreciere celor care ne fac viața mai bună.

Dacă produsele sau serviciile pe care le oferi pieței pot contribui la acest lucru, ai putea avea cale liberă spre succes datorită nevoilor existente și în mare parte neîmplinite.

Dacă înțelegi aceste motivații fundamentale și modul în care ele se aplică afacerii tale, prin care vinzi produsele și serviciile tale, iar apoi vei vinde pentru a satisface nevoile (exprimate sau neexprimate) ale clienților tăi, vei prospera.

Iar dacă nu prosperi, înseamnă doar că nu ai descoperit motivele care stau la baza deciziilor de cumpărare ale potențialilor cumpărători și clienți. În cele mai multe cazuri, nu poți să aștepți ca potențialii cumpărători să îți spună ce își doresc. Trebuie să fii capabil să identifici nevoile lor.

Ține minte, tu ești cel care răspunde de succesul sau eșecul afacerii tale. Dacă o faci bine sau rău, piața ta este cea care îți va da răspunsul.

E important să citești mulțumirea, chiar încântarea pe chipul celor care cumpără de la tine. Știi că ți-ai îndeplinit misiunea atunci când soluția propusă de tine a rezolvat problemele cu care se confruntau cei care au apelat la tine și, în același timp, i-a încântat.

Îndrăznesc să spun că m-am simțit întotdeauna mai bine când am obținut această reacție de încântare de la clienți, decât atunci când calculam câștigurile în bani. Relațiile bazate pe încredere și încântare sunt mai trainice și mai valoroase decât sumele încasate din vânzări. Asta este esența unui marketing profitabil!