Statisticile au rol explicativ pentru  felul în care evoluează punerea în aplicare a unui plan de acțiune. Tot statisticile centralizează măsurători, descriu fenomene complexe pe o scală aleasă de observator și pot contura cu probabilitate științifică determinată anumite tendințe viitoare.

Cu alte cuvinte, statisticile pot folosi la explicarea contextului în care îți propui să lansezi o afacere. Apoi, pot să-ți fie de folos pentru a decide suma investită, proiectând în viitor anumite costuri și un randament al investiției rezonabil, astfel încât să ai o imagine cu cât mai multe detalii fine asupra perioadei de timp necesare pentru a recupera investiția și pentru a genera profit.

Mai mult, analiza în timp real a datelor statistice îți permite să evaluezi felul în care factorii pe care-i controlezi pot fi modificați pentru a influența rezultatele obținute. În marketing, deși multe decizii au la bază doar statisticile, precizia lor are valoare practică însemnată, chiar fără ca oamenii de marketing să se fi deplasat în teren.

De exemplu, atunci când concepi și lansezi o campanie de promovare, vrei ca reclama ta să fie văzută, acesta este primul pas, primul obiectiv pentru care plătești. Rata de vizualizare a unei reclame online este determinantă pentru eficiența reclamei tale. Online, unele țări raportează statistic o rată de 60%, altele chiar 70%, în timp ce, pe ultimele locuri, se află țările unde rata de vizualizare este de 40%.

Rata de vizualizare presupune o afișare de minim o secundă pentru orice formă de promovare online (banner, pop-up, pop-in, miniclip audio-video, etc.). Analiza unor astfel de date este esențială – 68% dintre oamenii de marketing o consideră a fi cea mai importantă, această aptitudine fiind pusă la lucru zi de zi, în activitățile de promovare derulate.

Analiza rezultatelor unor campanii de email poate identifica elementele care contribuie la succesul sau la eșecul acestora. De exemplu, slaba personalizare, designul slab și lipsa compatibilității între diferitele aparate pe care se difuzează sau afișează mesajele contribuie cel mai mult la rezultatele sub așteptări, la ratarea unor oportunități și neîndeplinirea unor obiective.

Consumatorii – publicul țintă – consideră în proporție de 75% că un factor cheie pentru alegerea magazinelor de unde cumpără ține de folosirea mai multor canale de comunicare într-o combinație care să includă și mobilele. Dintre cumpărătorii online, 64% au combinat o alegere online cu una făcută în magazin, la fața locului, în ultimele trei luni.

Marketingul video capătă noi valențe, după statisticile relevate de cele mai recente studii. Astfel, 65% dintre oamenii de marketing consideră marketingul video digital ca fiind un instrument important pentru creșterea vânzărilor. Însă percepțiile se schimbă, mai ales datorită posibilităților tehnologice în evoluție rapidă.

În încheiere, cele mai puține surprize vin din statisticile privind smartphone-urile: 72% dintre oameni își verifică mesajele email printr-un smartphone, în loc de computer sau tabletă. Acest procent crește la o proporție spectaculoasă de 91% pentru grupa de vârstă între 18 și 24 de ani!

Faptul că tinerii adoptă mult mai ușor tehnologia se transpune în același mod și în disponibilitatea pentru a primi mesaje comerciale pe mobil. În ceea ce privește social media, în prima jumătate din 2016, 54,9% dintre posturi au video, față de doar 45,1% foto.  Per total, s-a constatat și un declin considerabil al numărului de posturi comerciale, de la 150 în ianuarie, la sub 100 în iunie.

Aceste informații au la bază un articol publicat în engleză de econsultancy. Dacă lectura ți-a fost de folos, distribuie-l și celor care crezi că s-ar bucura să-l primească. Succes!