Atunci când am scris despre mixul unui marketing profitabil, m-am referit şi la prezentare.

Pentru produse, acest lucru înseamnă ambalare şi mai mult de atât. Dacă vinzi deja produsele tale în magazine, ştii că este importantă inclusiv poziţia în raft – ideal ar fi ca produsele tale să fie dispuse la înălţimea ochilor.

Ambalajul trebuie să-l atragă pe potenţialul cumpărător. Ar fi bine să se diferenţieze de produsele concurente. E important ca modul de prezentare să comunice beneficii. Mai mult, în locul denumirii produsului, pe poziţia “titlului” ar fi ideal să plasezi beneficiul principal pe care îl obţine cumpărătorul.

Serviciile pot fi şi ele “ambalate”. Le poţi grupa în pachete care să respecte aceleaşi criterii ale unui marketing profitabil, adică să vorbească despre beneficii, să poarte un titlu şi să includă şi celelalte Valori de Marketing Profitabil – oferta irezistibilă, confirmările sociale, garanţia, Beneficiul Perceput Unic, solicitarea unei acţiuni.

Prezentarea include şi mijloacele pe care le foloseşti constant pentru a vinde produsele sau serviciile tale. E important să ai un “fir roşu” al acestor mijloace. Pentru produse, acest lucru poate fi reprezentat de sloganul tău care să fie inscripţionat pe mijloacele de transport pe care le foloseşti.

Ar fi bine ca acelaşi slogan să fie prezent pe ambalajul produselor şi în anunţurile tale publicitare, precum şi în materialele de promovare pe care le foloseşti – pliante, broşuri, scrisori de vânzări, etc. Astfel, creezi o imagine coerentă şi uşurezi alegerea cumpărătorilor, care să-ţi fie favorabilă.

Ţine minte şi pune pe primul loc scopul urmarit de prezentare – acela de a vinde.

Adăugând valoare, prin evidenţierea beneficiilor, vei vinde mai mult, crescându-ţi profitul. Testează modalităţi diferite de prezentare, pentru a atinge obiectivele dorite.

Generează răspuns la metodele de prezentare şi măsoară rezultatele fiecărui pas. Utilizează un limbaj pe care cumpărătorii să îl înţeleagă uşor şi rapid, un ton pozitiv, optimist. Arată-le că înţelegi care sunt frământările lor, ştii care sunt nevoile lor şi, mai ales, oferă-le soluţii.

Gândeşte-te că fiecare text de prezentare se adresează cumpărătorilor, care pot alege dintre mai mulţi furnizori, cu o gamă variată de preţuri, cu prezentări diferite, care folosesc mijloace de promovare diferite. Oferă ghiduri şi instrucţiuni gratuite, arată-le cum să evite cele mai frecvente greşeli ale cumpărătorilor de acelaşi gen de produse sau servicii.

Comunică în mod constant, contribuie cu elemente de noutate incluse în modalităţile de prezentare.

Mai sunt o mulţime de alte mici “secrete” ale prezentării pe care le poţi descoperi studiind ceea ce fac firmele de succes. Sper că ţi-am deschis apetitul pentru a pune în practică elementele acestei modalităţi de utilizare a unui marketing profitabil!