Cati dintre oamenii de marketing au fost sabotati vreodata?

Aproape o treime (31%) dintre oamenii din marketing si publicitate spun ca un coleg a incercat sa-i faca sa pice prost la locul de munca, dupa concluziile unui studiu The Creative Group.

Cu toate acestea, procentajul este in scadere fata de 2008, cand 50% dintre respondenti spuneau ca un coleg de la locul de munca a incercat sa-i saboteze.

41% dintre cei chestionati spun ca modul cel mai potrivit de a reactiona este o abordare directa a sabotorului; 40% cred ca o abordare potrivita este informarea departamentului de resurse umane sau a sefului direct al individului.

Mergand mai departe, initiatorii studiului identifica trei tipuri principale de sabotori la locul de munca si strategii de abordare a acestora:

1. Hotii de merite fura cu tupeu ideile altora si gloria succesului, atunci cand initiativele dau roade. Pentru a-i combate eficient, poti tine o evidenta scrisa activitatilor, ideilor si realizarilor tale, oferindu-le frecvent si actualizandu-le in comunicari cu seful tau.

2. Ponegritorii cauta permanent sa-i innegreasca pe altii, facand public remarci negative si exagerand greselile sau efectele acestora, pentru a parea ei insisi superiori. Pentru ca acest gen de oameni deseori bat in retragere cand te aperi, respinge-i cu argumente si foloseste fapte doveditoare, oricand poti s-o faci.

3. Rechinii dau tarcoale si pandesc, deseori in ascuns. Deseori, poti sa lucrezi alaturi de un astfel de sabotor, fara sa-ti dai seama, pana cand ajungi la un termen limita foarte important. Abia atunci constati ca esti in imposibilitatea de a-ti indeplini obiectivul, pentru ca-ti lipsesc informatii vitale, ascunse de un astfel de sabotor.

Cum rezolvi un coleg sabotor?

Pentru a preveni astfel de situatii, cere si asigura-te ca rolurile si responsabilitatile fiecaruia au definire clara. Insista asupra intalnirilor si discutiilor frecvente de analiza si verificare a stadiilor in care se afla diferitele proiecte, astfel incat rechinul sa fie lipsit de ocazia de a profita de omisiuni sau lipsuri in pregatire.

Astfel de informatii pot fi gasite aici, in limba engleza. Au valabilitate si in Romania. Uneori, lipsa de ocupatie, relatiile “speciale” cu sefii si comportamentul general pot contribui la aparitia unor astfel de situatii. Rezolvarea poate fi simpla… sau dificila, in functie de context.

Actioneaza cu prudenta. Analizeaza-ti obiectivele si concentreaza-te asupra unui deznodamant pozitiv, chiar si pentru sabotor, daca simti ca este posibil sa-l indrepti. Arata-i ca greseste, explica-i de ce este gresit ceea ce face. Arata-i ca si el a gresit, iar tu sau altii l-au iertat. Daca poti. Altminteri, blocheaza-l, ridica ziduri inaintea lui, santuri cu apa, inchide-i portile, taie-i ocaziile.