În marketing, în lipsa ideii de integritate, multe idei exploatează fără scrupule nevoi de bază ale celor incluși în „publicul țintă”, adică în vizorul celor care-i urmăresc pentru a le oferi diverse produse și servicii, transmițându-le mesaje promoționale, inclusiv nesolicitate, fie „virale”, fie inedite, unice… și prea bune, ca să fie adevărat!

O întrebare interesantă circulă mai nou pe buzele experților în marketing: „Cu ce drept facem afaceri în acest domeniu?” Originalul articolului se află aici, în engleză, fiind publicat de Marketing Sherpa. De fapt, este vorba despre un podcast pe această temă, cu invitați de la firme clasificate în categoria World Class.

Din astfel de evenimente se desprind concluzii și se trag învățăminte, adevărate lecții de marketing, concentrate pe indicatorii economici ai afacerii (nu pe ”imagine”), iar concurența este analizată și în afara domeniului specific de activitate (orizontal). Se pune accent pe pasiune, talent, scopul afacerii și pe abilitățile de lider.

Liderul nu este cel care se trezește în vârful ierarhiei și ordonă, cere respect, îl impune cu tupeu. Lider este cel care convinge oamenii că merită respect, merită să fie urmat, imitat și susținut, inclusiv ca model de integritate. Liderul comunică dincolo de crize, în situații în care abordarea lui este exemplu pentru ceilalți, îmbunătățindu-le experiența, calitatea vieții și perspectivele.

Federația Română de Handbal are un nou președinte, ales de o Adunare Generală cu prezență 100%, ceea ce arată interesul și motivația completă a participanților pentru a schimba în bine, pentru a continua să spere și să creadă că există toate motivele să aibă așteptări peste nivelul la care se află acum.

Dincolo de felicitări, este locul potrivit pentru a ura succes noii echipe, punând accent pe integritate, pe soluțiile care includ mai mulți participanți la concursuri de idei dedicate promovării valorilor reale, perene, solide cu care se identifică sportivii și cei care i-au luat ca modele. Podcastul este, în esență, despre o astfel de analiză profundă a modelelor de afaceri, a motivației oneste pentru a răspunde nevoilor reale ale oamenilor (și nu pentru un profit rapid, trecător, care speculează frica sau lăcomia).

Acum, în handbal, un model de afaceri onest poate fi aplicat pentru a valorifica un entuziasm și o capacitate de participare la efortul de îmbunătățire a performanțelor, spre satisfacția publicului și a sportivilor.