Cele 7 idei de marketing vin să-ți redea bucuria de a face ceea ce-ți place. Îți vor fi de folos, îți vor alunga grijile și te vor ajuta să depășești obstacolele apărute în calea succesului tău. Deși unele dintre aceste idei de marketing vin de la filosofi, ele au fost testate de întreprinzători, care le-au demonstrat succesul.

Așa cum spunea Pascal, „Oamenii aproape invariabil ajung la anumite credințe nu pe baza dovezilor, ci pe baza a ceea ce-i atrage.” Dacă măcar câteva dintre aceste idei de marketing te vor atrage, punerea lor în practică va fi floare la ureche și vei culege roadele cât ai clipi.

#1. Cele mai multe dintre aceste idei de marketing au ceva în comun, pleacă de la această primă idee, și anume interacțiunea cu ceilalți: fii o ființă socială. Mergi la evenimente, târguri, expoziții, conferințe și seminarii. Ascultă și vorbește, prezintă-te și caută oamenii cu care poți stabili legături, care te atrag, care pot să-ți fie clienți, folosindu-se de produsele sau serviciile tale, pot să-ți fie parteneri, oferindu-ți ceva complementar.

Cele mai eficiente contacte se fac față în față, orice altă metodă de a vinde va avea randament mai mic. Oamenii au fost atrași dintotdeauna de interacțiunea socială, au dezvoltat un limbaj pentru a-și satisface nevoia de comunicare și folosesc orice mijloace pe care și le pot imagina pentru a comunica, vizual, auditiv, olfactiv, gustativ sau tactil. Vei convinge mai ușor, vei câștiga mai ușor încrederea altora, vei găsi mai ușor oameni de încredere.

#2. Acolo unde ajungi să interacționezi cu alți oameni, vei putea observa cum lumea tinde să se grupeze în jurul unor persoane cu o atractivitate ridicată. Caută să vezi cine sînt magneții și să te apropii de aceste persoane cu influență. Învață de la astfel de lideri. Câștigă-le încrederea și simpatia, oferindu-le ceva relevant, într-un schimb echilibrat. Așa cum oamenii caută lideri, și liderii au nevoie de grupuri pe care să le conducă, împlinindu-și misiunea.

Bucură-te de ocazia de a beneficia de inspirația și priceperea unor astfel de persoane cu influență și caută să pui în aplicare ceea ce înveți din astfel de experiențe și interacțiuni. Oamenii de succes au acest obicei de a împărtăși cu generozitate și altora din experiența și din cunoștințele lor.

#3. Fii de folos. Ajută o persoană sau un grup de oameni, oferă un răspuns într-un domeniu la care te pricepi, fă o sugestie, arată o sursă de soluții, indică o rezolvare pentru o problemă. Contribuie la elucidarea unor necunoscute cu informațiile pe care le stăpânești, participă la un efort colectiv de înlăturare a unui obstacol.

#4. Asociază-te. Unde-s mulți, puterea crește. Unde se adună în mod constructiv mai multe minți, gândind împreună pentru un scop comun, șansele de reușită se înmulțesc spectaculos, iar rezolvarea vine mai rapid, cu costuri mai puține. Acolo unde există asociații, înscrie-te, iar acolo unde lipsesc, înființează-le tu și pornește la drum.

#5. Asociază-ți activitatea cu personalități relevante pentru ceea ce faci. Unele idei au rolul de a naște alte idei. Din cele două idei de afaceri anterioare, iată o altă idee, care le îmbină. Fie convingi o personalitate să te susțină, fie susții și publici un interviu cu o astfel de personalitate, fie o promovezi în acțiunile tale. Vei putea beneficia de capitalul de încredere și imagine de care se bucură.

#6. Cere și folosește confirmările sociale, testimonialele celor cărora le-ai fost de folos, pe care i-ai ajutat, cu care colaborezi cu succes. Folosește-le ca pe recomandările cele mai importante, indiferent dacă vin de la personalități publice, experți sau oameni obișnuiți, încântați de experiența pe care le-ai oferit-o.

#7. Revino. De cele mai multe ori, ocaziile potrivite apar prin repetarea cu insistență a unor acțiuni, pe care le reglezi, le perfecționezi și le testezi, pentru a obține rezultatele dorite. Este nevoie ca fereastra de oportunitate să fie deschisă și pentru persoanele cu care inițiezi o legătură. Ulterior, așa cum uzi o floare, relațiile trebuie întreținute.

Reamintește-le beneficiile pe care le oferi, revino cu propuneri noi, concentrează-te asupra nevoilor celor cu care intenționezi să stabilești relații și observă modul în care evoluează și se exprimă aceste nevoi. Adaptează-te situațiilor  apărute și planifică-ți calendarul prin anticiparea unor astfel de oportunități, cu probabilitate ridicată de apariție.

Este important să continui căutarea acelor idei de marketing cu care simți că poți lucra în mod plăcut și eficient. Verifică-le, discutându-le și cu cei în care ai încredere, cere-le părerea, caută sfatul celorlalți. Succes!