Aceste 5 idei de marketing vin cu soluții generate ca reacții la câteva studii recente. Ele te pot ajuta să promovezi mai bine oportunitățile și beneficiile oferite angajaților tăi și, prin ei, clienților. Vei avea câteva repere suplimentare, menite să te ghideze pe un traseu cu obstacole, spre obiectivele afacerii tale.

Concluziile alarmante ale informațiilor de pe piața de muncă pot fi combătute. Ele spun că este criză de oameni calificați, că angajatorii aleargă prin străinătate, în căutarea unor soluții. Au prea puțini candidați pentru posturile pe care vor să le ocupe sau aceștia nu sînt suficient de valoroși pentru 86% dintre firme, zice eJobs.

Oamenii fac parte integrantă din mixul de marketing al oricărei firme, iar acest lucru se referă la toate departamentele, fără să se limiteze la oamenii de marketing și cei de vânzări. Fiecare angajat, mai mult sau mai puțin convins de calitatea produselor sau serviciilor oferite, mai mult sau mai puțin entuziasmat de munca pe care o face, reprezintă un element important, uneori decisiv, pentru succesul marketingului firmei.

Cele 5 idei de marketing pentru criza forței de muncă

#1. Analizează-ți procedurile, procesele și metodele interne. Înainte de a căuta soluții în exterior pentru criza forței de muncă, este utilă o privire internă. De la procesele de comunicare și până la nivelul de pregătire și satisfacție a forței de muncă actuale, analiza internă poate economisi costuri importante de recrutare, prin concluziile pregătitoare pentru acest proces.

Înainte de a căuta oameni noi, este nevoie ca terenul primirii lor să fie bine pregătit, pentru o integrare cât mai eficientă. Cunoscând și rezolvând nemulțumirile și problemele angajaților din firmă, înainte de a aduce oameni noi, vei putea promova mai eficient pozițiile pe care vrei să le ocupi, subliniind, ca instrument de marketing, soluțiile pe care le-ai găsit și implementat cu succes.

#2. Investește în oameni: dincolo de pregătirea profesională, gândește-te la mișcarea pe care o fac angajații firmelor japoneze înainte să înceapă ziua de muncă. Este un prilej de descărcare emoțională și relaxare fizică, împreună, consolidând coeziunea grupului și cu beneficii individuale pentru fiecare participant.

Investește în timpul alocat special unor sesiuni de educație generală, dincolo de simpla protecție a muncii și training. Investește într-un program dedicat ascultării problemelor pe care vor să le discute. S-ar putea să pară scump sau chiar lipsit de realism, însă costurile vor fi mai mici decât în cazul pierderii unor oameni valoroși din motive puerile sau din cauza unor probleme care, dacă ar fi fost cunoscute, ar fi fost rezolvate foarte ușor.

#3. Lucrează cu profesioniști de resurse umane – recrutori, traineri, psihologi. Ei pot să te ajute cu abilitățile lor, cu rețeaua lor de cunoștințe și legături profesionale. Pot oricând garanta eficiență ridicată a serviciilor, tocmai pentru că aceasta este ocupația lor obișnuită. Te vor scuti de o mulțime de greșeli și timp pierdut, de situații neprevăzute sau chiar conflictuale.

Înțelege-le stilul și abordarea, cere-le permanent informații și urmărește modul în care lucrează, pentru a ajunge la obiectivele convenite. Definește clar rolurile fiecăruia, atribuțiile pentru pozițiile pe care vrei să le ocupi, folosind experiența lor practică și îndrumările specialiștilor cu informații actuale din piața muncii, de la nivelul salariilor la așteptările extra ale candidaților.

#4. Îmbunătățește-ți comunicarea internă. De ce crezi că multe magazine mari, restaurante din lanțuri internaționale și mari companii folosesc distincția de „angajatul lunii”, panouri de „onoare” și alte metode de recunoaștere publică a meritelor celor mai buni angajați? Felicită-i public pe cei care merită. Mustră-i între patru ochi, pe cei care au nevoie de atenționări.

Identificarea angajaților cu nevoile și valorile firmei este mai mult decât necesară pentru obiectivele de creștere. Este esențială alinierea dorințelor individuale și colective cu misiunea organizației, cu stilul de management. Generează empatie cu clienții, nevoile și problemele lor. Acestea elimină sau cel puțin reduc nemulțumirile.

#5. Crește eficiența comunicării externe. Începe cu „cercurile” cele mai apropiate firmei: clienții. Comunică-le cu claritate soluțiile propuse, felul în care le vii în ajutor, grija pe care o acorzi angajaților, pentru a fi transmisă mai departe către ei, clienții valoroși ai firmei.

Clienții pot fi stimulați să contribuie la fericirea angajaților, cerându-le părerea și sugestiile, recompensându-i pentru contribuția la îmbunătățirea rezultatelor. Uneori, o privire din exterior poate vedea mai bine anumite lucruri sau stări de fapt, mai greu de sesizat de cineva implicat emoțional și aflat „pe puntea corabiei”.

Lista cu idei de marketing pentru criza forței de muncă poate continua. Este important să faci măcar acești cinci pași. Pe anumite segmente ale pieței („calfe, meșteri și zidari”), este posibil să existe o criză reală. Întrebările rămân: dacă 89% dintre angajați ar pleca, pentru o ofertă mai bună, dacă doar 11% dintre angajatori investesc în pregătirea oamenilor lor, unde este, de fapt, problema?

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+