Unul dintre schimburile de idei de marketing profitabil la care am participat a fost în cadrul programului Founders Club. Acest program i-a succedat platformei League of Extraordinary Minds, care i-a avut ca lectori invitaţi pe 50 dintre cei mai cunoscuţi oameni de marketing, cu succese recunoscute în dezvoltarea afacerilor pentru clienţii lor. Printre aceşti experţi s-au numărat Tony Robbins, Robert Cialdini, Brian Tracy, Clayton Makepeace, Paul Shoemaker şi alţi performeri strânşi laolaltă de Rich Schefren şi Jay Abraham în sesiuni de întrebări şi răspunsuri.

Întrebările erau direct legate de lucrurile care-i frământă pe oamenii de afaceri în diverse etape ale procesului de dezvoltare – la început, la o răscruce, etc – sau exemple de impasuri, situaţii din care, pentru a ieşi, avem nevoie de o mână de ajutor, de cineva care să gândească obiectiv pentru a găsi soluţia optimă.

Am să revin asupra acestui forum de oameni cu minţi extraordinare, ale căror idei au fost testate în practică şi au funcţionat, consacrându-i pe ei ca experţi incontestabili şi propulsând afacerile clienţilor lor pe culmi nesperate.

Majoritatea soluţiilor au fost revelaţii pentru cei care participă la schimburile de idei, atât prin conţinutul lor plin de substanţă cât şi, mai ales, prin simplitatea dezarmantă a unor răspunsuri, dezbrăcate de tot balastul inutil pe care ne obişnuim să-l cărăm în spate numai pentru că aşa vedem că fac ceilalţi din jurul nostru. Odată pătrunsă semnificaţia soluţiei şi după ce absorbim explicaţiile – „de ce aşa e cel mai bine” – reacţia involuntară imediată este acea palmă proverbială peste frunte. Pare evident, normal, aşa trebuie să fie.

Ei bine, iată o soluţie, exprimată sub forma a trei întrebări. Aşa se şi numeşte soluţia: „Trei  întrebări pentru a începe crearea unui marketing profitabil, astfel încât procesul de vânzare să curgă de la sine:”

  • Ce ar trebui să creadă potenţialii mei cumpărători, astfel încât să devină inevitabil şi firesc să cumpere ceea ce eu ofer?
  • Ce motive ar avea potenţialii mei cumpărători să nu cumpere ceea ce ofer?
  • De ce e necesar ca potenţialii mei cumpărători să cumpere chiar acum?

Sigur, e important ca aceste trei întrebări şi răspunsurile la ele să fie elaborate. Aşa cum spuneam mai devreme, ele reprezintă sinteza unor procese laborioase de analiză, ani de experienţă şi teste, idei şi studiu, care au dus la eliminarea balastului şi păstrarea esenţei. Cele trei întrebări sunt miezul frământărilor oamenilor de afaceri care caută succesul. Răspunzând lor, începi să-ţi creezi un marketing profitabil.