Cele mai bune resurse de marketing rămân cele cu rezultate palpabile, rezistente la testul timpului, indiferente la intemperii de tot felul, politice, sociale sau naturale. Destule produse se perindă înfrumusețate prin fața ochilor unor clienți lipsiți de educație eficientă, punându-le în pericol sănătatea și chiar viața.

Deseori, înconjurați de un sistem și de o rețea care ar avea scopul să-i protejeze de falsuri și de primejdii, cumpărătorii se trezesc doar când apar știri cu efecte negative asupra unui număr mare de oameni… știri pe care le uită rapid, sub presiunea reclamelor abundente, mincinoase, cu mesaje subliminale, repetate obsesiv. Deșeurile alimentare au peste 25% produse care au fost aruncate fără a fi fost măcar desfăcute din ambalaj!

Consumatorii află că autoritatea menită să-i protejeze, controlând produsele comercializate, descoperă diverse pericole în magazine, abia după ce aceste produse dăunătoare ajung să fie comercializate. În câte cazuri au fost retrase definitiv acestea de pe piața românească, fie că a fost vorba despre batoane de ciocolată, despre produse lactate, jucării sau îmbrăcăminte periculoase sau cu substanțe toxice?

Deseori, astfel de producători-vânzători se acoperă investind și mai mult în marketing, folosind resurse false de informații, metode de convingere frauduloase, mită și înșelăciune, evaziune și o mulțime de alte mijloace de a scăpa de controale și de a face profit, indiferent de consecințele și riscurile negative asupra cumpărătorilor, gata să spele putina și să se ascundă după un faliment cu acționari pierduți prin țări prăpădite de războaie…

Resurse de marketing curate, eficiente, testate și rezistente în timp

Există încă resurse de marketing cu acces gratuit, disponibile pentru oricine, permanent, fără condiții sau obligații. Pentru comercianți, aceste resurse vin de la Jay Abraham, cu sute de ore de recomandări practice și idei, înregistrări video, interviuri, evenimente și ghiduri publicate. De la MarketingSherpa, un centru de studii de piață, poți lua exemple concrete și instrumente științifice. Ai de unde alege, pentru o educație temeinică în marketing, bazată pe cele mai bune practici.

Pentru cumpărătorii care vor să aleagă mai bine, InfoCons oferă gratuit mai multe instrumente și mijloace de informare și protejare aici. Pentru cei care vor să se instruiască, să se perfecționeze și să evalueze diferite resurse de educație, Coursera oferă aici o mulțime de cursuri gratuite, cu subiecte interesante, practice, de actualitate.

Multe personalități dau ceva înapoi comunității, fie din altruism, fie pentru că au interesul, bine intenționat, să construiască o lume mai bună, care să ia decizii mai bune, să facă alegeri mai sănătoase, astfel încât să poată trăi în această lume, fără să se simtă izolați sau frustrați, să aibă cu cine să comunice, fără să primească drept răspuns priviri fixe, guri căscate și creștete scărpinate ale unor persoane aflate în încurcătură…

Orice unitate de timp consistentă pe care o dedici acumulării unor informații utile, cu aplicabilitate practică, cu un conținut inteligent, progresist, benefic ție și celor din jur, orice mică îmbunătățire, orice contribuție, poate deveni un bulgăre de zăpadă rostogolit în viitorul prosper al unor generații cu un plus de inteligență și sănătate, pornind de la un prim pas pentru educație eficientă… Cine face acest prim pas acum?

Împărtășește cu un clic...Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+