11 modificări impuse de GDPR, de implementat înainte de 25 mai 2018

GDPR se referă la protecția consumatorilor la nivel de reglementare UE, cu măsuri obligatorii impuse firmelor care procesează date cu caracter personal. Aici intră și clasicele baze de date cu clienții, potențialii cumpărători și orice persoane, inclusiv angajați.

Poți citi aici, în limba română, explicații și detalii despre normele emise de Comisia Europeană. Există o serie de riscuri pentru firmele care eșuează sau neglijează implementarea acestor norme, iar sancțiunile aplicabile din 25 mai pot ajunge până la amenzi de 4% din cifra de afaceri.

Protecția datelor este vitală pentru consumatori, destul de expuși tracasării practicate agresiv de multe firme care înțeleg și aplică greșit strategii și metode de marketing, mai ales telemarketing (call center) și email marketing, pentru a vinde produse și servicii sau pentru a recupera de la debitori sume restante. Practicile abuzive au fost reclamate tot mai des, comerțul online înregistrează o creștere a numărului de incidente negative, toate cu repercusiuni importante.

Recomand Omega Trust, care oferă explicații pertinente în clipul de aici, în 5 minute. Poți să apelezi la ajutorul lor pentru analiză și implementare corectă și rapidă sau pentru pregătirea oamenilor tăi în cadrul unor sesiuni dedicate înțelegerii și aplicării GDPR în practicile firmei tale. Cursul cuprinde aspecte tehnice, IT și juridice, informații esențiale de care ai nevoie.

Ce schimbă GDPR în marketing?

Din perspectiva oamenilor de marketing, principala modificare este legată de obligativitatea de a obține explicit acordul persoanelor cărora li se transmit mesaje comerciale (newsletter, oferte, etc.).  Regulile se aplică și datelor colectate anterior. Câteva întrebări primesc aici răspunsuri utile. Va crește transparența impusă oamenilor de marketing și va fi serios restrânsă practica „închirierii” de baze de date.

Normele vizează și modul în care datele se colectează, stochează și procesează, sistematizarea și modificările pe care le suferă, inclusiv dreptul persoanei de a avea acces la informațiile proprii și de a solicita ștergerea datelor. Va fi nevoie să desemnezi o persoană care răspunde de administrarea datelor personale pe care le obții și administrezi.

Iată lista celor 11 modificări principale, conform GDPR:

  1. Harta datelor personale pe care le deții – ce date ai obținut, unde le stochezi, cum circulă, cum le procesezi, ce comunici publicului interesat despre aceste proceduri;
  2. Identifică terții cu care intri în relații directe și care procesează date personale (furnizorii de servicii medicale pentru angajați, de exemplu) și asigură-te că se conformează GDPR;
  3. Creează un inventar capabil să respecte regulile transfrontaliere pentru transferurile în siguranță de date personale ale unor cetățeni UE;
  4. Desemnează o persoană responsabilă cu protecția datelor;
  5. Suplimentează măsurile de precauție legate de obținerea consimțământului persoanelor vizate pentru prelucrarea datelor cu caracter personal (mult mai specific, mult mai detaliat);
  6. Adaptează-ți notificările privind confidențialitatea și politicile de securitate a datelor, inclusiv informările privind drepturile cumpărătorilor;
  7. Asigură și informează privind accesul subiecților la datele personale;
  8. Acordă atenție tuturor etapelor de colectare și procesare, transfer și stocare, actualizare și modificare – crește nivelul de confidențialitate și protecție;
  9. Descoperă și informează conform cerințelor orice incidente de securitate și comunică eficient autorităților specificate de noile reglementări, în termen de 72 de ore ( de exemplu, în caz de furt sau pierdere de date);
  10. Pregătește-ți oamenii, asigură-le training pe acest subiect, la toate nivelele organizației (HR, contabilitate, vânzări, marketing, IT, orice departament care intră în contact cu datele personale);
  11. Identifică principala autoritate responsabilă pentru controlul operațiunilor tale din perspectiva GDPR (jurisdicție).

Relația dintre clienți și mărcile preferate va fi mult îmbunătățită din punct de vedere al gradului de încredere, conform celor de la MailChimp. În articolul de aici, apar informații legate de beneficii ale implementării GDPR, de instrumentele pe care MailChimp le pune la dispoziția utilizatorilor și de pașii simpli pe care să-i urmeze (incluși într-un ghid foarte util).

Un sondaj recent preluat de presă spune că mai mult de o treime dintre firmele românești nici măcar n-au auzit de GDPR sau cred că nu li se aplică (37%), nu au aflat de obligativitatea implementării noilor norme și de riscurile pe care le presupune ignorarea regulamentului UE.

Dacă lucrezi cu date personale, GDPR te privește. Poți beneficia de sprijin pentru implementare. Termenul până la care este nevoie să te conformezi este 25 mai 2018. Dacă ai nevoie de ajutor, mă poți contacta. Spor la marketing profitabil!

Împărtășește cu un clic...Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+