Daca ai putea alege forma preferata de publicitate, care ar fi aceasta?

Inainte sa te grabesti sa raspunzi “Tv”, “Internet” sau altceva, iti recomand sa te gandesti la eficienta pe care ti-o doresti.

Cu alte cuvinte, iti recomand sa compari profitabilitatea fiecarei forme de publicitate cu un nivel de baza, o valoare minima, care sa corespunda cu dorintele tale: cati lei poti castiga, pentru fiecare leu investit?

Asadar, preferinta pentru o forma de publicitate poate avea la baza criterii exclusiv subiective – gust, parere, impresie – sau criterii obiective, masurabile, cu indicatori care pot fi imbunatatiti.

De ce conteaza? Chiar si la Tv, unde audienta este, deseori, uriasa, evolutia in timp a fidelitatii fata de un program sau un anume tip de emisiune poate schimba eficienta unui mesaj de promovare asociat.

Apoi, o data lipita o “eticheta” de marca ta, va fi greu sa convingi publicul de contrariu (si va costa enorm). Cu alte cuvinte, mai bine masori de zece ori si tai o singura data, decat sa iei in graba decizii gresite.

Unii oameni prefera scandalul ca forma de stire, asumandu-si riscul de a face pe plac unui public specific si acceptand eticheta de scandalos.

Este adevarat ca prin scandal atragi atentia multora, imediat. La fel de adevarat este ca o astfel de asociere poate reprezenta o coborare rapida si deseori iremediabila la nivel de noroi, tenebre rau famate.

Cate dintre marcile din topul celor mai cunoscute si valoroase 100 din lume stii sa se fi promovat prin campanii care sa aiba un caracter scandalos?

Nici macar disperarea nu justifica astfel de solutii, chiar daca stirile si emisiunile Tv par sa abunde in subiecte scandaloase, socante si, deseori, voit ambigue.

Acelasi fenomen pare sa se extinda si online. Totusi, mijloacele de masurare sint mult mai precise in acest caz, atat pentru nisele de audienta, cat si pentru randament, la nivel macro si micro.

Prin promovarea Tv poti ajunge imediat la foarte multi oameni, transmitand prin mijloace video si audio puse in context, intr-un mesaj relativ scurt, ce beneficii oferi, ce probleme rezolvi, ce emotii generezi.

Cine esti si ce faci diferit, unic, inegalabil? Cum comunici publicului tau tinta mesajul pe care vrei sa-l transmiti, astfel incat sa ajunga la destinatari fara distorsiunile provocate de o punere intr-un context nefericit?

Poti adauga in testele comparative si alte forme de promovare, pe langa Tv si Internet. Acestea au suprematia in ceea ce priveste gradul general de penetrare. Pentru eficienta, lucrurile se pot schimba radical.

Poti apela oricand la o combinatie (recomandata) care sa includa si forme tiparite de publicitate, radio, panouri stradale, participari la targuri si expozitii, seminarii, inscrierea in asociatii profesionale, etc.

Alege bine contextul, programeaza-ti eficienta si comunica. Fii tu vocea si lasa-i pe ceilalti sa-ti fie ecou. Actioneaza si lasa-i pe ceilalti sa reactioneze.

Un scandal este urat si greu de controlat. Chiar si publicul care agreeaza scandalul se imprastie, atunci cand risca implicarea directa. Scandalul este acceptabil doar cand implicati sint altii… iar eventualele castiguri se risipesc la fel de usor.

Scandalul este dubios si dilueaza raspunderea. Publicul asociaza aceste trasaturi si celor implicati: cine are incredere in furnizori dubiosi? Cat de ieftin sa fie, ca sa inchizi ochii?

Oricine poate declara orice, declinandu-si raspunderea, sub protectia anonimatului, despre un produs sau o marca, provocand rumoare, atragand atentia.

Deontologia profesionala trece printr-o perioada grea, in aproape toate domeniile. Falsuri, produse expirate, acuzatii grave… sita cerne, insa cine stie cat va dura?

Daca vei avea initiativa, comunicand constant, inaintea celorlalti, ai cele mai multe sanse sa te impui. Daca esti mereu in defensiva, reactionand si raspunzand la actiunile si mesajele celorlalti, esti doar un ecou si iti va fi greu sa convingi, indiferent ca o faci la Tv sau online.

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+