Ce ne arata nivelul de salarii in marketing?

The Creative Group a realizat un studiu dedicat salariilor oamenilor din marketing, relatii publice si publicitate, care vor fi in crestere in 2016, in medie cu 3,8% (fata de o crestere de 3,5% in 2015).

Datele au valabilitate pentru Statele Unite ale Americii, iar articolul pe acest subiect este disponibil aici.

Subiectul este interesant, iar pentru Romania astfel de informatii au fost publicate anual de Revista Biz, ultimele informatii disponibile fiind cele pentru 2014.

Ghidul salariilor, fie din S.U.A., fie din Romania este relevant din mai multe motive, dincolo de sumele in sine platite oamenilor de marketing, fara a include bonusurile si beneficiile suplimentare.

In primul rand, evolutia salariilor indica o tendinta a pietei, care se contracta sau se extinde, in functie de exigentele clientilor platitori (taieri sau suplimentari de bugete, redirectionari catre prioritati noi, preferinte pentru anumite tipuri de promovare, etc.).

In al doilea rand, arata o evolutie a relatiei de putere intre oamenii de marketing si angajatori (clienti), din punct de vedere al cererii/ofertei de specialisti calificati.

In al treilea rand, ghidul ia in considerare si diferentele intre nivelele de specializare si raspundere (de exemplu, pentru pozitia de Chief Marketing Officer cresterea este de 10%, pe cand pozitia de Graphic Designer va beneficia de o crestere de doar 1%).

In al patrulea rand, efectuarea unui astfel de studiu ofera ocazia de a investiga si alte tendinte, cum ar fi atractivitatea pentru angajati a unor beneficii suplimentare oferite sau nu de companii – cum ar fi programul flexibil, munca de la distanta, concediu suplimentar, acces la programe de recreere si sport, facilitati suplimentare pentru copii (gradinita, transport, etc.).

In al cincilea rand, un ghid dedicat nivelului de salarii in marketing ofera o imagine asupra pietei de servicii specializate, pentru cei care intentioneaza sa apeleze la experti externi, pentru proiecte temporare. Comparand salariile cu ofertele pentru servicii externalizate (de exemplu, pentru generarea de continut web), poti face alegerea optima.

Cum faci alegerea cea mai buna?

Alesul va fi cel care va avea ca misiune sa demonstreze calitatile care il fac unic, potrivit pentru proiectul si nevoile tale, diferit de orice alt candidat, fie salariat, fie specialist extern. Cere-i sa se descrie, sa-si exemplifice stilul de lucru, sa detalieze motivele pentru care doreste sa lucreze pentru tine.

Cere autenticitate si profesionalism, solutii complete, contact si acces direct la informatii, responsabilitate pentru rezultate. Stabileste indicatori definiti cu claritate, atat pentru punctul de pornire, cat si pentru obiective (de exemplu, “cresterea vanzarilor” este un obiectiv vag, “cresterea vanzarilor de la 30,000 de lei/luna in 01.10.2015 la 45,000 de lei/luna pana la 31.12.2015” este un obiectiv specific, masurabil, corect stabilit).

In concluzie, stiind cat se castiga din salarii in marketing, relatii publice si publicitate, iti poti forma o imagine si despre piata libera a serviciilor externalizate. Vei avea mai multe optiuni pentru proiectele pe care vrei sa le derulezi.

Astfel, poti angaja un om de marketing pentru un salariu lunar de minim 300-450 (pana la 1,100) de Euro net oferit unui asistent marketing, de 1,300-2,500 de Euro oferit unui brand manager, pana la 2,000-4,000 de Euro in cazul unui marketing manager (FMCG/retail). La aceasta suma se adauga impozitele si contributiile obligatorii, precum si celelalte cheltuieli indirecte, alocate unui angajat.

Cand vei compara cu oferta de servicii a unui expert extern, vei putea pune in balanta valoarea oferita de fiecare dintre optiuni, cu riscuri si garantii, avantaje si dezavantaje. Iti vei putea stabili punctul preferat de echilibru si vei putea face alegerea cea mai buna.

Cum folosesti aceste informatii? Daca ai prieteni carora le-ar prinde bine sa citeasca acest articol, da-le de stire. Daca ai idei sau vrei sa adaugi ceva, poti scrie chiar acum un comentariu la acest articol.

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+