Cand ma refer la selectarea publicului tinta specific pietei tale, cercetarile amanuntite pot fi de mare folos. Fie sub forma de sondaj, fie prin studii statistice, folosind date reci, iti poti face o imagine asupra situatiei de fapt din momentul ales si asupra tendintelor.

Azi, cateva exemple de studii de piata din Romania vor arata cum poti valorifica informatii utile intr-un mod eficient. Te vor ajuta sa-ti selectezi mai bine publicul tinta si sa ajungi mai usor la oamenii interesati si pregatiti sa cumpere de la tine.

Primul exemplu de aici se refera la piata publicitatii online, dominata de firme din domeniul telecomunicatiilor, sectorul bancar si auto. Detaliile suplimentare fata de alte rapoarte se refera la formatele utilizate in publicitatea online, pe langa sume si esantioane vizate.

De asemenea, sint luate in discutie tendintele inregistrate, prin comparatie cu perioadele anterioare, respectiv noutati cum ar fi categorii si tipuri de companii participante.

Pentru domeniul FMCG exista o pagina specializata, pe care o poti gasi aici. S-ar putea sa prinzi cateva idei, plecand de la concluziile diferitelor studii prezentate pe acest site.

Dincolo de puterea unor astfel de evaluari, alegerea iti apartine: cum valorifici astfel de informatii? Cum vei comunica, ce vei schimba, odata ce parcurgi concluziile unor cercetari de piata, care te privesc?

Cred ca, poate mai mult ca oricand, este nevoie de transparenta si constanta in comunicare, dincolo de sumele investite si canalele folosite.

Conferintele de presa pot fi foarte eficiente, cand ai ceva util de comunicat. Relatiile publice sint importante la gestionarea unor situatii de criza si pentru lansarea unei game noi de produse sau servicii.

Oamenii sint fiinte cu asteptari si cu obiceiuri formate, pe care le satisface primul si cel mai bun comunicator. Daca tu taci, locul gol va fi umplut cu mesaje provenind din zvonuri, presupuneri si informatii transmise de altii, in locul tau.

Este mai greu sa elaborezi dezmintiri, decat sa anticipezi miscari sau sa anunti planuri, obiective si programe… sa descrii evolutia lor, pas cu pas. Orice zi de tacere face loc presupunerilor ca s-a amanat, s-a intamplat ceva sau chiar s-a anulat campania anuntata.

Pune cap la cap concluziile studiilor de piata – inclusiv si mai ales – feedbackul venit prin serviciul de relatii cu clientii sau reclamatii – elaboreaza un plan de actiune si apoi descrie cum evolueaza punerea lui in aplicare. Comunicarea este vitala!

Probabil, stii cel mai bine cum altii, vanzand povesti de adormit copiii, au reusit sa acapareze atentia multor potentiali clienti. Acest lucru a fost posibil doar pentru ca altii au fost prezenti atunci cand tu ai lipsit de la o ocazie de comunicare.

Fii sigur de un lucru: oamenii sint cea mai importanta resursa a oricarei organizatii sau firme, a oricarei afaceri, profitabile sau caritabile, sportive sau culturale, medicale sau de cercetare stiintifica.

Sa ne intelegem: un om inseamna un zacamant unic de diamante, un arsenal de instrumente si unelte de actiune pentru situatii diverse, un sistem de aptitudini si un ansamblu de cunostinte si relatii personale, a caror imbinare duce la succes.

Unii oameni au nevoie de oglinzi, pentru a-si confirma adevarata valoare, fiindca fie se subapreciaza, fie se supraevalueaza, pozitionandu-se gresit.

Uneori, aceasta greseala de pozitionare vine din orgoliu – oameni care se incred prea mult in propriile forte. Alteori, cedeaza in fata unor lingusitori manati de interese necurate, cu intentia de a sapa la temelia cladita si consolidata cu multa energie, in timp indelungat.

Studiile statistice vin sa completeze imaginea conturata de astfel de oglinzi, poate stergand aburul de pe imagine, limpezind-o. Fie ca sint concluzii valabile, fie ca sint studii de piata dirijate, oamenii sint cei care decid ce sa faca dupa ce le citesc.

Aici ai putut citi despre unele dintre investitiile in publicitate Tv, radio, presa scrisa si online, in studiul BRAT. Aici ai putut gasi idei combative, respingand un alt studiu, care afirma ca 70% din investitiile in marketing s-au dus pe apa sambetei.

Tu alegi, decizi si actionezi. Orice studii de piata si orice surse de informatii au particularitatile lor si propriul subiectivism, inclusiv acest articol. Ce ti se potriveste? Care spun oamenii tai ca sint principalele tale atuuri?

Ce apreciaza clientii tai cel mai mult la tine?