Parca mai mult decat in alti ani, la TV, abunda spoturile publicitare, unele cu oferte irezistibile. Unele atrag atentia si indica o evolutie si o tendinta, pentru cei care citesc printre randuri. Chit ca acest citit printre randuri inseamna presupuneri si intuitie.

In alti ani, predomina publicitatea pentru servicii bancare, telecomunicatii, bauturi (racoritoare sau alcoolice) s.a.m.d. Cum evolueaza ofertele irezistibile si campaniile de promovare pentru servicii de telefonie mobila?

Una dintre aceste oferte irezistibile atrage atentia, din mai multe motive.  Este util sa urmaresti ce fac altii, din alte domenii, atunci cand se promoveaza, de ce o fac si cum o fac.

Urmareste ce poti adapta pentru tine, ce poti face la fel de bine cu un buget mai mic, ce sa eviti, daca observi o anomalie sau o lacuna, etc.

Testeaza inainte sa aplici.

Asadar, spotul publicitar promoveaza o oferta foarte tentanta, cel putin la prima vedere. Unul dintre cei trei mari concurenti de pe piata are o oferta valabila pana la o anumita data.

Partea de analiza a ofertei irezistibile pleaca de la intrebarea “De ce ofera un astfel de pachet?”, cu toate elementele subordonate (ce au de castigat furnizorii, cum au ajuns la o astfel de oferta nelimitata, cum de si-o permit, de ce nu apar si ceilalti cu ceva similar, etc).

Ei bine, este o chestiune de calcul. Probabil ca si-au facut bine temele, analizand comportamentul si profilul clientilor existenti si facand previziuni, estimari si scenarii pentru evolutiile viitoare.

Iata inca un motiv pentru a-ti trata clientii existenti ca pe resursa cea mai pretioasa pe care o ai la dispozitie, adevarate zacaminte de diamante. Firma care face aceasta oferta a analizat traficul si veniturile realizate de la clienti, gasind o zona mediana in care se incadreaza majoritatea clientilor de un anumit tip – si anume, grupul vizat de aceasta oferta.

Cu alte cuvinte, asemeni Clopotului lui Gauss, printr-o astfel de analiza au determinat nivelul optim, din punct de vedere al profitabilitatii, pentru atragerea unui numar suficient de noi clienti pentru acest gen de abonament. Calculul este normal, inainte de a alege dintre mai multe variante de oferte irezistibile.

Din perspectiva clientului, probabil ca exista un grup, sa zicem de 20% dintre clienti, care platesc oricum lunar o suma apropiata pragului ales. Operatorul de telefonie mobila stie cu precizie.

Apoi vine partea de previziune – incotro se indreapta piata, ce vor clientii azi si ce vor vrea maine. De exemplu, Skype, Viber, WhatsApp si convorbirile VoIP castiga teren, clientii avand la dispozitie tot mai multe variante gratuite sau foarte ieftine pentru a comunica si a fi mobili in acelasi timp.

Exista tot mai multe locuri cu Internet WiFi gratuit disponibil (cluburi, aeroporturi, parcuri, cladiri publice) si este doar o chestiune de timp pana cand comunicarea va fi aproape gratuita, aproape peste tot. Timp – iata un factor important, care a influentat aparitia acestei oferte irezistibile.

Sigur, descrierea este sumara. Analiza include (sau, cel putin, ar trebui sa includa) o munca mult mai sofisticata si mai laborioasa de studiu detaliat si scenarii de prognoza, pentru ca se refera la un public destul de mare de potentiali cumparatori – probabil, sute de mii de oameni. Insa nu este greu.

Poti sa faci si tu la fel, analizandu-ti clientela pornind de la obiceiurile de consum si plata. Descopera zona mediana a clientelei, din punct de vedere al banilor, fa un calcul de profitabilitate si vezi ce limite poti elimina. Si apoi, BANG! Lanseaza-ti campania de promovare din jurul unor oferte irezistibile!