Pentru ca idei de marketing sint peste tot, cea mai importanta este actiunea: sa faci ceva cu ele, sa le pui in aplicare. Degeaba aduni liste peste liste, subliniezi ceea ce-ti place, daca amani punerea in practica.

Aduna 101 cu 133 si cu 42: atatea idei de marketing vei gasi in articolele catre care te poti indrepta acum. Despre cateva poti citi mai jos, pe celelalte le gasesti in limba engleza, in sursele diferite indicate cu albastru, fiecare cu propria inspiratie si pagina de Internet.

De la firmele de asigurari poti prelua multe idei de marketing simple si eficiente.

Poti citi aici despre cele 101 enumerate, cu explicatii, in limba engleza, dintre care extrag doar cateva:

1. Concentreaza-te si specializeaza-te pe activitatea cu randamentul cel mai mare.

Poate parea o sarcina dificila, insa uneori ai nevoie sa faci un pas inapoi si sa te retragi din anumite activitati. Cine le poate face pe toate? Mai exact, cine le poate face pe toate bine? Canalizeaza-ti energia catre ceea ce faci cel mai bine.

2. Cere intelegere pentru lucrurile pe care le stapanesti mai putin.

Ce om le stie pe toate? Recunoaste in fata clientului, atunci cand ai nevoie de un ragaz pentru a culege mai multe informatii, care sa raspunda intrebarilor sale. Crezi ca oamenii se asteapta sa le stii pe toate? Promite-le sa revii cu raspunsul dupa ce te documentezi.

3. Primeste recunoasterea calitatii de expert

Oamenii vor sa aiba de a face cu experti – doctori priceputi, avocati,  mecanici auto care-si cunosc foarte bine meseria, ghizi care stiu traseele ca-n palma. Poti fi si tu un astfel de expert pentru clientii tai? Cum?

4. Informeaza-te

Este important sa fii informat la zi, sa obtii date inaintea clientilor tai. As putea sa spun ca acest lucru este chiar o obligatie profesionala, insa este deseori neglijata. Evident, selecteaza si filtreaza, pe baza relevantei, informatiile si cunostintele pe care le dobandesti.

5. Diversifica

Conteaza sa poti apela oricand la mai multe surse de informare. Este vital sa folosesti o gama diversificata de metode de promovare. Te felicit, pentru ca deja cauti surse multiple de idei pe care sa le poti valorifica.

Ideile de marketing digital se testeaza periodic in evenimente

La acestea participa atat specialisti din domeniu, cat si oameni dornici de informare. Un astfel de eveniment urmeaza in februarie la Bucuresti (poate ne vedem acolo!).

Pana atunci, iata in continuare cateva dintre ideile de marketing extrase de la mai multi specialisti, participanti la MozCon 2013, ziua a doua.

Originalul articolului enumera aici 133 de astfel de idei, despre SEO, email marketing, comert online, continut, indicatori si alte sugestii utile.

  1. Promoveaza-te catre oameni care controleaza ceea ce consuma
  2. Ofera citate, opinii ale unor personalitati recunoscute, ele vor continua sa aiba un cuvant de spus
  3. Rasplateste performantele
  4. Gandeste pe termen lung si ofera cadouri, cladind loialitate
  5. Elimina redundantele si procedurile care complica viata clientilor tai
  6. Dezvolta si testeaza ipoteze de lucru, planuri de actiune si variante de buget
  7.  Experimenteaza si compara eficacitatea comunicarilor prin mijloace diferite

Articolul la care se refera extrasele de mai sus incheie cu o trimitere la alte 101 dintre ideile de marketing digital ale primei zile de conferinte MozCon. Timp sa ai, pentru a le citi pe toate! Cu siguranta, vei gasi ceva care sa te entuziasmeze.

In sfarsit, vei putea parcurge cateva dintre ideile de marketing de continut de aici.

Toate sint aproape universale, adica pot fi aplicate indiferent de domeniul de activitate sau de timp (azi, luna viitoare sau la anul). Extrag 5 din 42 (castigatoare):

1. Pentru continutul pe care-l generezi, concepe un plan al indicatorilor marketingului de continut. In articolul sursa, exista o trimitere la o prezentare explicativa pentru acesti indicatori si categoriile lor.

2. Cere sustinerea oamenilor din alte departamente si implica-i in planul tau de dezvoltare de continut pentru marketing si vanzari. Foloseste contributiile lor, care au avantajul ca sint detasate si independente de munca departamentului de marketing.

3. Inregistreaza si alcatuieste o lista a celor mai frecvente sugestii, cereri si intrebari primite de la potentiali clienti si clienti.

4. Transforma continutul comunicarilor in mesaje angajante, care sa genereze emotie si reactii din partea publicului vizat.

5. Acorda atentie reglajelor pe care le poti face pentru utilizarea imaginilor in mesajele tale de promovare. Analizeaza impactul, fa studii comparative si pune in aplicare concluziile cu potential de crestere a valorii mesajelor.

Cam asta ar fi, acum. In urma cu cateva luni, un alt articol de aici ti-a pus la dispozitie o colectie de nu mai putin de 777 de idei ale unui fotograf profesionist. Cu cele 276 de azi, depasesti… viteza sunetului! (1 Mach)

Ideile de marketing iti lipsesc sau timpul sa le aplici? Poate ai o problema de incredere in eficienta lor, te temi ca te-ar putea costa prea mult testarea si te-ai alege cu praful de pe toba… Cum vrei sa depasesti acest impas?

Scrie un comentariu si recomanda si altora ideile de marketing pe care le gasesti utile. Poti parcurge si alte articole publicate aici sau poti cere informatii despre o tema de mare interes pentru tine. Ce zici, treci la actiune?

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+