Gasesti exemple cu metode de marketing pentru restaurante intr-o multime de filme. Ai vazut filmul “Mai bine de atat nu se poate”, cu Jack Nicholson? Personajul lui, cam ciudat de altfel, are masa preferata in restaurant – acele localuri tipice americane, cu clatite, omlete si cafea la discretie.  Unul dintre personajele unui alt film se plange ca i s-a turnat cafea doar de sase ori. Cafeaua este gratuita in astfel de localuri, sa fie o chestiune de marketing?

Pe langa cele cateva restaurante de care am pomenit in trecut, as putea sa mai adaug inca multe altele, din Bucuresti si nu numai. Conacul Boierului este deschis de curand, are bucate romanesti, pregatite dupa retete traditionale stranse intr-un caiet vechi de 102 ani. Este un loc in care am mancat bine, intr-o atmosfera calda, placuta, greu de egalat.

Insa ce vine dincolo de asta, dincolo de atmosfera, retete, servicii ireprosabile si mancare gustoasa? La urma urmelor, cu putina stradanie, orice restaurant poate sa ridice stacheta in acest sens, in acelasi fel in care orice restaurant din America ofera cafea gratuita, fara limite.

1. Incepe cu utilizarea unor taloane, pe care sa le completeze oaspetii restaurantului tau cu datele lor de contact, adica nume, prenume, adresa de e-mail, data nasterii. Apoi urmeaza doua rubrici esentiale pentru a avea succes: una pentru opinia oaspetelui tau despre felul in care s-a simtit la tine si a doua pentru recomandarea unui prieten.

De la un astfel de talon poti pleca in multe directii, care sa-ti aduca mai multi oaspeti in restaurant si care sa-i fidelizeze pe cei care vin deja. Sa o luam pe rand…

2. Evident ca sint importante o multime de lucruri legate de aceste taloane – cum arata, unde si cand le oferi pentru a fi completate si, mai ales, motivatia cu care insotesti solicitarea de a fi completate. De exemplu, poti oferi un bonus – un desert sau o racoritoare din partea casei – sau o reducere pentru nota de plata.

La fel de bine, ocazional, aceasta motivatie poate fi un concurs sau o tombola, o inscriere la un eveniment special, cu participare restransa. Important este ca motivatia sa existe.

3. Odata ce ti-ai stabilit si inscris pe talon motivatia si ai definitivat un design placut, cu fotografii clare, in culori cat mai apropiate de realitate, hai sa ne gandim putin impreuna la structura talonului. De exemplu, data nasterii, de forma zi/luna, este foarte importanta pentru ca te ajuta, iti da ocazia sa-l magulesti pe oaspetele tau cu o felicitare sau o felie de tort, insotita de invitatia de a petrece ziua de nastere in restaurantul tau, impreuna cu prietenii.

De exemplu, de Sfantul Ioan, Conacul Boierului se va bucura de sarbatorirea celor care poarta acest nume, cu o invitatie speciala si o combinatie unica, dedicata sarbatoritilor si invitatilor acestora.

4. Poti crea, cu ajutorul talonului, o ocazie speciala de inscriere intr-un grup exclusivist de membri format din oaspeti fideli si statornici. Apropo, cuvantul “exclusivist” este foarte important, arata ca numai anumiti oaspeti indeplinesc criteriile pentru a fi invitati sa devina membri.

Ce beneficii poti oferi membrilor unui astfel de club? Poate, poti sa-i inviti la seri de cocktail sau degustari de vinuri, rezervate membrilor, poti sa-i inviti la concerte private, cu public restrans, cu acces exclusiv pe baza de invitatie… Grupandu-i intr-o baza de date, le poti trimite periodic invitatii prin email.

5. Este important ca oaspetii tai sa revina si, cand o fac, sa aduca cu ei musafiri, invitati sau, cu alte cuvinte, sa te recomande si altora. Poate deja unii dintre clientii tai obisnuiti fac acest lucru, insa daca folosesti talonul, cu siguranta vei obtine recomandari in plus. Multumeste-le si fa-i sa se simta cat mai bine pentru ca ti-au onorat localul aducandu-si prietenii sau partenerii de faceri la tine, si fa-i si pe invitati sa se simta speciali.

Am sa ma opresc aici, desi idei mai sint o multime. Cu siguranta, si tu te gandesti la cateva. Atentie mare la executie, la punerea in practica, pentru ca am gasit pe masa taloane din hartie, rupte neglijent dintr-o coala mai mare, am primit taloane imprimate pe o singura parte, iar cealalta a ramas neutilizata, fiind complet alba, am vazut taloane plasate intr-un ungher, dupa usa, intr-un loc la care, pentru a avea acces, trebuia sa ma intind peste o polita cu reviste…

Cu aceste 5 metode de marketing bine aplicate, ar trebui sa vezi rapid cum se anima restaurantul tau. Fii tu printre primii care le dau viata, inaintea concurentilor si aduna crema oaspetilor in localul tau!

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+