Instrumentele de marketing profitabil pot fi amuzante. Atunci când reușesc să urmăresc derularea momentelor din WATTS de la Eurosport, mă binedispun instantaneu. Pe lângă execuții braziliene la fotbal – inclusiv feminin – și situații amuzante surprinse pe traseul Turului Franței, am remarcat o idee interesantă. Pe marginea șoselei pe care alergau cicliștii, sub un pod, trona uriaș un tablou care imita Monalisa. Inedit e faptul că Monalisa ținea în brațe … o varză. Și dacă dedesubt ar fi scris ceva de genul… “aici, varză originală de Bruxelles” sau ”cea mai bună varză cu ciolan”?

Evident, un eventual afiș promoțional plasat acolo s-ar adresa telespectatorilor, nu rutierilor… Turul Franței este una dintre competițiile anuale cu o audiență fenomenală pe întreaga durată a evenimentului, atât ca număr de spectatori, cât și ca audiență TV. Urmărind rutierii, poți admira peisaje spectaculoase, castele de basm și situații care mai de care mai inedite.

Pentru marketing, astfel de evenimente sunt o mină de aur. Așa cum pe la noi multe restaurante trăiesc din evenimente, nunți, botezuri și alte petreceri organizate, un astfel de eveniment poate asigura venituri care să aducă profit în trei săptămâni cât în tot restul anului. Evident, prețurile la cazare pe traseu explodează, așa cum se întâmplă atunci când se desfășoară etape din Formula 1, de exemplu.

Alegerea pieței țintă și potrivirea mesajului de promovare cu publicul căruia te adresezi sunt esențiale. Un rol important joacă și originalitatea și o oarecare doză de umor în mesajul tău, care să atragă atenția și simpatia publicului – provocând emoție, generând solicitări, care să crească vânzările. Promite puțin și livrează peste așteptări – altfel spus, ”întinde-te cât ți-e plapuma”.

Apropo de emoție, unele firme au creat jocuri și aplicații puse gratuit la dispoziția publicului pentru a atrage solicitări și pentru a crește vânzările, ca scop final. La fel de bine funcționează sondajele de opinie, scurte și, de preferat, amuzante, prin care să atingi mai multe obiective, pe lângă creșterea numărului de solicitări pentru produsele sau serviciile tale. Poți afla ce cred potențialii cumpărători despre produsele sau serviciile pe care le oferi, având posibilitatea să le adaptezi astfel încât să răspundă așteptărilor. Câștigi încrederea lor, pentru că ești printre puținii cărora le pasă – și arăți acest lucru întrebându-i, cerându-le părerea, consultându-i.

Instrumentele de marketing profitabil pot fi aplicate într-un mod plăcut, agreabil și constructiv, atât pentru tine, cât și pentru clienții tăi.