În marketing online, merg cei mai mulți bani în 2017, spre social media și Internet mobil, mai mult decât în televiziune, outdoor și radio, conform datelor din studiul accesibil aici.

Din punct de vedere al sumelor alocate bugetelor de promovare, agenția care a realizat studiul spune că în marketing online vor merge 205 milioane USD, în televiziune 192, ziare 55, outdoor 37, radio 35, reviste 29 și 4 milioane USD în cinema.

În articolul care descrie concluziile studiului vei găsi și o serie de grafice cu creșteri comparative, estimate pentru 2016-2019, inclusiv pe zone geografice – cu cea mai mare creștere în Europa, în 2017 față de 2016 (8,9%).

Un al doilea articol, al aceluiași autor, Ayaz Nanji, descrie aici o serie de indicatori din publicitatea online, în speță publicitatea pe Facebook, care este cel mai mare consumator pentru bugetele alocate promovării prin social media.

Este foarte interesant să compari tendințele din Facebook advertising cu cele din bugetele alocate pentru marketing online, inclusiv prin perspectiva costurilor (CPC sau CPA) și randamentelor (CTR), respectiv ratelor de conversie în 18 domenii de activitate.

Poate fi interesant să revezi acum studiul bugetelor alocate în 2012, menționat aici, respectiv în 2014, aflat aici, și vei vedea cu alți ochi inclusiv informațiile despre anul 2016, redate aici, privind sumele alocate pentru marketing online, prin publicitate programatică.

Odată ce vei citi aceste trei referințe, vei avea o imagine mai bună asupra opțiunilor pe care le ai la dispoziție, pentru a investi eficient, pentru a găsi soluțiile cele mai bune de promovare, potrivite domeniului tău de activitate. Prin urmare, vei face alegeri mai bune, pentru că ești mai bine informat.

Blochezi publicitatea online?

Cu astfel de exemple de tendințe în marketing online, presiunea pe alternativele de promovare crește, pentru că eficiența lor este afectată de reacția publicului față de publicitatea online: intruzivă, deranjantă prin suprapunerea unor reclame irelevante cu informațiile relevante, prin momentele în care asaltează publicul și prin abundență.

Reacțiile negative au dus la o rată de aproape 30% printre utilizatorii de computere desktop/laptop care instalează un program de blocare a reclamelor online, cu riscul de a se regăsi în imposibilitatea de a accesa anumite site-uri, care condiționează accesul de dezactivarea acestor programe utilitare. Cu alte cuvinte, utilizatorii preferă să renunțe la anumite siteuri, decât să renunțe la programele de blocare a reclamelor online.

Per total, ponderea medie a celor care blochează publicitatea online scade spre 13%, însă doar pentru puțin timp, până când vor veni din urmă aplicațiile dezvoltate în acest scop și pentru telefoanele mobile și tablete – unde ponderea este de 1-2%.

Pe lângă invazia intruzivă deranjantă, cei care se informează online, cumpără online și petrec tot mai mult timp pe Internet se plâng și de faptul că reclamele încetinesc siteurile pe care vor să le acceseze. Cu alte cuvinte, durează mai mult timp să obțină ceea ce-și doresc prin accesarea unui site.

Pentru a obține gratuit studiul cu mai multe concluzii interesante, întinse pe aproape 30 de pagini, te poți înregistra cu o adresă de email aici. Mai există furnizori de informații care consideră că poți oferi ceva gratuit, util, fără să pună condiții imposibile, pentru că vor și pot să o facă.

Iar atunci când vrei ceva mai mult, consistent, dacă îți lipsește timpul sau capacitatea de a transpune eficient cunoștințele în practică, ai la dispoziție cel puțin un consultant cu experiență, care știe să interpreteze și să folosească datele din astfel de studii, în beneficiul tău. Succes!