Într-un articol anterior ai putut citi despre garanția oferită la vânzare sau asumarea riscului, ca instrument de marketing profitabil.

Pentru a avansa la etapa următoare, trebuie să răspunzi la întrebarea: cum poți crea ceva atât de atrăgător și de convingător, astfel încât cei care sunt în căutarea unor produse ca ale tale să nu aibă nicio alternativă, decât să cumpere de la tine?

Concentrează-te acum asupra aplicării unei strategii de demolare a barierelor, pe care să o atașezi fiecărui instrument de marketing profitabil. Astfel, vei reuși să atragi ca un magnet cumpărătorii și, în același timp, să elimini concurența.

Înlăturarea barierelor din calea vânzării se face metodic, în etape bine gândite, care includ studierea și urmărirea atentă a comportamentului specific domeniului tău de activitate.

Iată pașii esențiali și procesul necesar conceperii unei strategii perfecte de demolare a barierelor pentru a transforma vânzările și profiturile afacerii tale.

Pasul 1: Studiul concurenței

Este un pas foarte important. E important să știi ce fac concurenții tăi înainte de a concepe propria ta strategie de demolare a barierelor. De exemplu, caută orice tip de garanții oferă concurenții tăi (dacă oferă).


Pasul 2: Înțelege și notează-ți temerile, grijile și frustrările cumpărătorilor din domeniul tău

Din nou, e bine să faci o cercetare de piață. De asemenea, pentru că și tu ești un cumpărător, va fi relativ ușor să îți dai seama care sunt temerile, grijile și frustrările oamenilor atunci când cumpără tipul de produse sau servicii pe care le oferi.

Fiecare domeniu are problemele sale, cumpărătorii punându-și diverse întrebări și având anumite dubii înainte să facă o achiziție. Așadar, notează-le și apoi treci la pasul 3…


Pasul 3: Creează-ți garanția în jurul temerilor, grijilor și frustrărilor pe care le subliniezi în pasul 2.

Ești de acord că, dacă îi garantezi cumpărătorului că temerile sale nu se vor materializa, vei avea mult mai multe șanse să îl convingi să cumpere de la tine? Și mă refer la acele dubii care au legătură cu orice altceva decât cu prețul!

Pasul 4: Asumă-ți integral riscul achiziției

Acest pas înseamnă să-i spui clientului că tu îți asumi riscul pentru situația în care se întâmplă ceea ce tu ai prins în garanție (o garanție de returnare a banilor, de exemplu).

Pasul 5: Adaugă motive de cumpărare

Toți suntem cumpărători sceptici, nu-i așa? S-ar putea ca unii oameni să nu te creadă, pentru că propunerea ta este aproape incredibilă. Vorbește-le despre priceperea și experiența ta, dă-le exemple. Acestea susțin garanția și asumarea de risc. M-am referit mai pe larg la motivele de cumpărare aici.

Acum ți-ai conceput o strategie de demolare a barierelor foarte puternică. E de la sine înțeles că rămâne doar să o pui în aplicare. Acest lucru înseamnă să o folosești în fiecare strategie de marketing profitabil și în interiorul firmei.