Despre email marketing se scrie atât de mult, încât poate părea o temă obosită și abuzată. Totuși, un studiu recent arată că nu mai puțin de 68% (mai mult de două treimi) dintre consumatori spun că preferă să primească prin email comunicările de la mărcile de retail. 6,9% preferă comunicările primite în timp ce se află în magazin, 5,6% prin mesaje text/SMS, 4,5% prin Facebook, 3,6% prin reclame online și așa mai departe.

Mai mult, emailul este preferat ca mijloc de comunicare pentru toate generațiile, cu rată de preferință de 73% pentru consumatorii de peste 50 de ani, 71% pentru generația X, între 35 și 50 de ani, 62% pentru cei între 25 și 35 de ani și 65% pentru generația Z. Totodată, emailul este considerat a fi și cel mai personal mod de comunicare, conformu studiului celor de la Bluecore.

53% dintre cei care au răspuns studiului folosesc smartphone-ul ca mijloc principal de verificare a emailului, cu o pondere mult mai mare în rândul generațiilor mai tinere, unde proporția ajunge la 67% pentru generația Z și 59% pentru cei între 25 și 35 de ani.

Bluecore este una dintre companiile de tip SaaS dedicat strategiilor de marketing, care culege și interpretează volume impresionante de date și informații comportamentale, pentru a recomanda acțiuni, pentru a genera angajament și pentru a anticipa tendințele de consum.

Dispariția emailului a fost prezisă de mai multe ori, fără să aibă loc, indiferent că a apărut Facebook sau alte platforme de interacțiune și comunicare virtuală. Unii experți au recomandat ca mesajele transmise prin email să fie scurtate, însă și aceste opinii au fost infirmate de campanii cu succes răsunător, repetabil.

Cu siguranță, lucrurile evoluează iar schimbările se referă atât la conținut, cât și la structură și la preferințe. Preferința de a primi prin email mesajele promoționale se completează cu obiceiul de a distribui aceste mesaje prin platformele social media.

Mai departe, ce se întâmplă, după citirea unui mesaj primit prin email și, eventual, distribuirea lui? De regulă, succesul se măsoară prin procentul de cititori care întreprind o acțiune – fac clic – datorită imboldului inclus în mesaj. Cititorii fac o căutare verticală atunci când se află într-o încercare activă de a cumpăra ceva specific, fie că este vorba despre un produs, fie despre un pachet de servicii.

Un exemplu relevant pentru căutarea verticală este Amazon. Deși Google este considerat colosul dominant al căutărilor online, 45-50% dintre căutările online de produse din SUA se inițializează, de fapt, prin Amazon.com, conform unui articol de aiciși doar 34% dintre cumpărătorii online folosesc motoare de căutare ca Google. În aceeași categorie cu Amazon se mai află și Kayak sau Yelp.

Acest canal al căutărilor verticale este un instrument extraordinar de puternic pentru a-i aduce pe oamenii de marketing mai aproape de cumpărători. Apar noi oportunități valoroase de vânzare, pornind de la 4 idei, motive sau explicații pentru importanța acestei modalități de promovare.

#1. Căutarea verticală implică intenții puternice de cumpărare. Odată ce au luat decizia, cei care se pregătesc să cumpere vor apela cu foarte mare probabilitate la căutări verticale. În astfel de situații se regăsesc hotelurile, asiguratorii, furnizorii de bilete la spectacole. Clienții lor vor sări peste motoarele de căutări generale și vor apela la un site specializat pentru nevoile lor.

Astfel, firmele care vor cumpăra reclamă țintită pentru astfel de căutări verticale vor expune marca lor în fața unor cumpărători cu valoare mai ridicată, care sînt foarte aproape să facă o achiziție. Există agenții specializate, capabile să construiască astfel de punți între furnizori și cumpărătorii cu o astfel de valoare ridicată.

#2. Căutările verticale au ca motor datele. Informațiile pe care le oferă cumpărătorii implicați în căutări verticale au un conținut foarte bogat în detalii specifice, structurate minuțios. Practic, industria publicității online este abia la începutul valorificării acestor date prețioase despre cumpărători.

#3. Relevanța vine de la sine. Reclamele asociate căutărilor verticale sînt livrate exact în contextul pe care îl configurează cumpărătorul, în timp real – căutând cauciucuri de iarnă, vede reclame ale furnizorilor de astfel de produse. Astfel de experiențe încurajează conversii mai bune și vânzări mai mari.

#4.  Publicitate în căutările verticale este accesibilă. Eficiența unei reclame diferă în funcție de locul în care este plasată. Numai că, pentru cumpărătorii gata să cumpere, contează mai puțin dacă reclama este plasată pe un site cu prestigiu și trafic uriaș, decât dacă este plasată în contextul relevant al căutării sale verticale.

În fine, astfel de site-uri specializate în căutări verticale folosesc emailul pentru a păstra relevanța legăturii cu clienții lor și pentru a le reaminti de ocaziile de cumpărare, ofertele și noutățile periodice pe care le furnizează. Astfel, acest mijloc de promovare permite mărcilor să comunica cu potențialii cumpărători în cel mai bun moment posibil.

Astfel se face legătura eficientă dintre email marketing și reclamele din căutările verticale. Randamentul investiției tale în marketing se va schimba radical, când vei lua în considerare această opțiune. Folosește oportunitatea pe care o oferă informațiile pe care tocmai le-ai dobândit și pune-le la lucru în favoarea ta. Spor!