Marketingul este un neologism importat demult in limba romana. Pe langa acest termen, care s-a lipit inclusiv de titluri academice, apar continuu noi si noi alti termeni in limba engleza, cum sint telemarketing, branding, merchandising si asa mai departe.

Poti risca sa generezi confuzie, daca folosesti astfel de termeni fara sa-i stapanesti. Iar daca nu-i stapanesti si citesti un articol ca acesta (dar scris de altcineva), ai avea nevoie sa lucrezi cu un dictionar, fie el online sau tiparit.

In loc sa te faci inteles, iti alungi potentialii clienti, daca le vorbesti intr-o limba pasareasca, inteleasa doar de tehnicienii din domeniu. De ce sa folosesti un limbaj pretios, doar ca sa arati cat de mult te pricepi?

Unele neologisme pot fi asimilate usor, oferind destula claritate in definitie. Altele au intelesuri rezervate celor care opereaza cu ele zi de zi, de mai mult timp. Unele chiar deranjeaza, sint folosite abuziv, pretentios si nepotrivit. Insa altele pot crea dificultati de traducere in limba romana.

Niciun cuvant nu exprima exact in limba romana ceea ce vrea sa insemne cuvantul din engleza. Si atunci, este nevoie de o expresie verbala.

Asadar, azi vei afla despre strategiile de marketing inbound si outbound aflate la dispozitia oricarei firme. Nu te speria, urmeaza imediat sa descoperi ce inseamna fiecare, nimic complicat sau pretentios. Pur si simplu, inbound inseamna orientat spre interior, asupra siesi, iar outbound inseamna orientat spre exterior, asupra celorlalti.

Cu toate acestea, nu ar fi corect sa spui strategii de marketing interioare si exterioare si ar fi nevoie de mai multe cuvinte pentru a transmite mesajul ca este vorba despre strategii orientate spre interior si respectiv strategii orientate spre exterior.

Dintre strategiile orientate spre interior, asupra siesi, cele mai multe sint facilitate de existenta Internetului. Scopul este sa atraga potentialii clienti spre tine, sa vina de bunavoie, crescandu-le apetitul pentru ceea ce oferi, fie ca este vorba de produse, fie de servicii.

Reprezinta un mod de comunicare bilaterala, un dialog care foloseste mai multe mijloace disponibile pentru a educa sau informa publicul tau tinta.

Daca vrei o imagine plastica, gandeste-te la o femeie machiata, coafata, distinsa, care iese in evidenta la o serata prin tinuta, impresionandu-i pe ceilalti. Acordand atentie propriei tinute, prin imbracaminte, aranjarea parului si asa mai departe, eforturile ei de marketing sint orientate spre interior, asupra siesi, pentru a crea impresia dorita.

 Strategiile de marketing orientate spre exterior, proiectate asupra celorlalti, includ metode si mijloace tipice de comunicare unilaterala, prin care femeia (firma) se adreseaza celorlalti. Este vorba, de exemplu, despre publicitatea sau promovarea platita prin mass media, cum ar fi reclamele TV, radio, din publicatii tiparite, de pe panouri sau transmise prin corespondenta directa.

Revenind la imaginatie, este ca si cum femeia de la serata ar trimite ocheade, bezele si biletele parfumate catre pretendentii preferati, dorindu-si un raspuns, o reactie de la ei. Este ca si cum ar rosti o invitatie verbala, un toast expresiv sau ar canta… “Happy Birthday, Mr. President!” (Gluma este gluma, insa semnificatia este cat se poate de autentica!).

In articolul urmator, vei descoperi detalii despre benficiile si factorii de influenta, pe care este bine sa-i ai in vedere, pentru fiecare dintre aceste categorii de strategii de marketing, adica atat cele orientate spre interior, asupra propriei tale firme si imaginii sale, (inbound) cat si cele orientate spre exterior, adica proiectate asupra publicului tinta (outbound).

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+