Compari vreodata sansele de succes ale unei investitii, inainte a alege in ce directie aloci suma cea mai importanta? Marketingul facut cu cap poate aduce cea mai mare siguranta – sau cele mai mici riscuri.

Iata de ce investitiile in marketing au cele mai mari sanse de succes:

  • Ieftin. Poti obtine rezultate excelente cu sume mici. Cu alte cuvinte, dintr-o suta de lei poti face zece mii.
  • Rapid. Imediat. Fara sa astepti o luna, trei luni, un an, ca la bursa, la titluri de trezorerie sau depozite la termen.
  • Demonstrat de sute de ori. Testat in conditii de laborator si apoi in conditii de piata libera.
  • Repetabil. Functioneaza pe baza unui sistem, a unor parametri usor de izolat si de copiat, simpli, multiplicabili si reglabili.
  • Sigur. Fara influente exterioare, fie ele politice sau naturale, influentate de vreme, de zodiac sau de cursul valutar.

Poti incepe cu investitiile in marketing mai mici, pana te convingi.

1.    Cat poate costa o campanie de emailing? Ai nevoie de o baza de date, filtre de selectie, astfel incat sa te adresezi publicului potrivit, in cunostinta de cauza si cu permisiunea destinatarilor.

Propune-ti sa trimiti macar un mesaj de testare, bine conceput, catre publicul tinta, explicand de ce ar fi bine sa te aleaga pe tine, ce beneficii oferi. Formuleaza o oferta irezistibila si include o solicitare de trecere la actiune.

2.   Ce canale de promovare poti valorifica mai bine? Cata atentie vei acorda promovarii mobile? Aici poti include atat telefoanele, cat si tabletele.

Poti gasi furnizori seriosi de servicii specializate, care sa-ti trimita mesajele catre potentiali clienti prin SMS. Optimizeaza-ti pagina de Internet, pentru vizualizare optima de pe telefoane mobile si tablete.

3.   Cand ai distribuit ultima oara mostre? Tocmai mi-au sunat la usa fetele care promoveaza o firma anume, distribuind mostre de produse cosmetice, in schimbul unui chestionar rapid.

Chiar si serviciile pot fi distribuite in portii mici, de testare, dandu-le un nume atragator si relevant.

4.   La ce evenimente ai putea participa, cu folos? Fie ca le organizezi tu, fie ca participi la evenimente organizate de altii, ai ocazia sa cunosti oameni, sa inveti lucruri noi si sa descoperi interese comune.

Cu unii dintre cei pe care-i intalnesti poti stabili relatii de colaborare, atragand clienti noi, fie in mod direct, fie indirect.

Poti face schimb de baze de date sau te poti asocia, in campanii de promovare catre un public tinta comun.

5.   De ce crezi ca importanta marketingului de continut este in crestere? Un instrument avantajos este oferit de inregistrarile video. Poti publica si promova clipuri scurte, distribuindu-le inclusiv pe YouTube.

Te poti prezenta, atat in imagini graitoare filmate, cat si cu text sau grafice, studii de caz si instructiuni de utilizare. Poti folosi marturii video, inregistrand ceea ce au de spus despre tine clientii existenti.

6.   Care sint metodele pe care le vei folosi pentru optimizare SEO? Aceasta este o abordare diferita, dar strans legata de marketingul de continut.

Asa cum motoarele de cautare isi actualizeaza periodic algoritmul de indexare, este nevoie ca si tu sa-ti actualizezi frecvent pagina de Internet, sa asiguri o densitate optima a cuvintelor cheie, sa imbunatatesti structura si designul… si asa mai departe. Costa putin, roadele sint bogate!

7.   Ce parere ai despre social media? Este adevarat, cei mai multi intreprinzatori (dintre cei prezenti pe astfel de platforme) folosesc Facebook. Ai la indemana si Twitter sau LinkedIn – acestea fiind cele trei preferate.

Cel mai des, marketingul prin social media a avut succes prin concursuri sau tombole, fie ca a fost vorba de bilete la concerte, albume muzicale, benzi desenate de colectie sau alte premii ravnite de fanii unor marci sau produse.

8.   Cata importanta acorzi PR-ului? Crezi ca, daca ai avea o abordare profesionista, ai putea obtine mai mult?

Poti distribui online comunicate de presa, iar ele ajung rapid la zeci de mii de oameni, inclusiv jurnalisti. Costurile cresc treptat, in functie de pachetele de servicii de PR alese, insa importanta este eficienta.

9.   Cum poti folosi promovarea de tip PPC (Pay Per Click)? Este o modalitate de a-ti face publicitate destul de temeinic testata.

In ultimii ani, selectia publicului vizat s-a rafinat atat de mult, incat poti lansa campanii foarte bine tintite, cu precizie microscopica. Poti administra cu finete costurile, fara surprize neplacute si cu viteza mare, in timp real.

Iata, ai parcurs cateva informatii despre 9 dintre investitiile in marketing pe care le poti face incepand chiar acum, cu sume mici si randamente excelente. Tot ce-ti mai trebuie, este sa combati lipsa de timp si sa treci la actiune… sau sa ceri cuiva s-o faca pentru tine!

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+

Tu ce zici?

Adresa ta de email rămâne invizibilă

Cod de securitate * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.