Metodele și instrumentele de marketing profitabil se inspiră din viața reală, din firescul de zi cu zi. De exemplu, te-ai rătăcit vreodată într-un oraș străin, având nevoie de ajutorul cuiva care să te îndrume? Sau, poate cineva ți-a cerut ajutorul pentru a alege calea potrivită.

Gândește-te puțin la o astfel de situație și încearcă să o vizualizezi ca într-un film, cu decor, cu trecători, cu zgomote, lumină și așa mai departe.

Dacă tu ai nevoie de ajutor, cum faci acest lucru, cum alegi pe cine să întrebi? Să fie un tânăr, pentru că tinerii sunt mai dinamici și se descurcă rapid? Să fie o persoană matură, pentru că a văzut destule la viața sa și este mai de încredere? Să fie un taximetrist, pentru că știe toate străzile și obiectivele din oraș?

Iar dacă ți se solicită ție ajutorul, cum răspunzi? Folosești mâinile pentru a arăta direcția și enunți indicațiile rar, calm și precis? Descrii traseul cel mai scurt, chiar dacă presupune mai multe scurtături întortocheate, sau descrii traseul cel mai simplu, cu cât mai puține ”la stânga, la dreapta”? Poate chiar te oferi  să conduci omul până la locul din care se poate orienta singur sau chiar până la locul în care dorește să ajungă?

Ei bine, situația este destul de asemănătoare cu aceea în care se află cei care au de luat decizii de marketing: să se promoveze online, să o facă prin radio-tv, pliante, târguri, expoziții și așa mai departe? Pe cine să întrebe?

Dacă atunci când vrei să ajungi la un meci, un indiciu poate fi o coloană de suporteri care poartă steaguri și fanioane, atunci când ai de luat o decizie de marketing profitabil este riscant să te lași purtat de val. Cu alte cuvinte, ai mare atenție la indiciile și reperele pe care ți le alegi. Dacă vei face la fel ca toți ceilalți, ce șanse ai să obții rezultate mai bune decât ei?

M-am aflat atât în situația de a îndruma un om rătăcit, cât și în situația de a cere îndrumări. Cu siguranță, astfel de situații vor mai apărea. Esențiale sunt două lucruri:

  1. Știi unde te afli?
  2. Știi unde vrei să ajungi?

Dacă nu știi răspunsul la prima întrebare, poți cere îndrumări. Dacă nu știi răspunsul la cea de-a doua… bați pasul pe loc… iar dacă nu știi niciunul dintre răspunsuri, ei bine, cine te-ar putea ajuta?

Iată de ce spuneam la început că metodele de marketing profitabil se inspiră din viața reală.