Am dedicat mixului de marketing si celor 4P (7P sau 4C) mai putina atentie decat mi-as fi dorit. Revin asupra acestui subiect, pentru ca m-am reintalnit cu el intr-un studiu al Harvard Business Review, citat de un articol interesant, pe care il recomand.

Te invit sa citesti originalul, in limba engleza, din care extrag aici ideile principale, si anume:

#1. Modelul vechi al mixului de marketing cu 4P este depasit (accent prea mare pus asupra produsului, subestimarea importantei educarii clientilor si a comunicarii valorii ofertei, etc.).

#2. Cei 4P – produs, pret, promovare si piata – cedeaza locul unei formule de tip solutie, acces, valoare, educatie, care sa accentueze cateva diferente importante.

#3. Noul model al mixului de marketing se concentreaza asupra solutiilor la nevoile clientilor. Acestia au acum un cuvant de spus cu mult mai multa putere, cand decid ce si de unde cumpara.

#4. Interactiunile online, inclusiv in social media, permit o viteza mult mai mare de comunicare, usurand schimbul de informatii, exprimarea opiniei, recomandarea sau… reclamatiile.

#5. Volumul de informatii este mult mai mare, orice produs sau serviciu poate fi analizat, disecat si studiat in 3D, 7D… si asa mai departe. Lipsa de informatii detaliate duce la diminuarea increderii intr-un produs sau pachet de servicii oferite.

4ps2

 Asadar, elementele mixului de marketing de azi sint solutia, accesul, valoarea si educatia. In engleza, initialele duc la formarea cuvantului S.A.V.E.

S-ar mai putea spune multe lucruri pe aceasta tema si se pot face multe asocieri. Iti mai ofer una singura: in iunie, a aparut un top social media al marcilor prezente in Romania.

Este interesanta investitia intr-un astfel de mediu de comunicare, avand in vedere viteza cu care circula informatia in social media si puterea uriasa a cumparatorului, intr-un astfel de mediu.

Tu ce parere ai? Ce crezi ca merita sa intre in atentia unui intreprinzator cu initiativa, atunci cand isi alege componentele mixului de marketing?