Social media - ce sa faciInainte de a incheia sirul celor 30 de prejudecati propagate despre social media, iata o mica paranteza.

La inceput, fiecare poate fi sceptic in ceea ce priveste puterea promovarii prin Facebook. Apoi, urmand cursuri online si urmand webinarii de acvtualizare a informatiilor, poti consolida in mod profitabil cunostintele si abilitatile puse in aplicare.

Facebook este o platforma de marketing inca prea putin valorificata. O poti folosi pentru tine si pentru clienti, cu un succes extraordinar. Ea este complementara altor metode de promovare, prin platforme diferite de comunicare.

Revenind la lista recomandarilor unor experti social media, judeca-le si aplica-le, astfel incat sa fii prevenit si in cunostinta de cauza, atunci cand le vei auzi din alte surse.

Reluarea incepe de la ideea cu numarul 20 in lista, ca prezenta pe social media este complet gratuita. Da, daca vrei sa te rezumi la simpla prezenta.

21. Tot ce-ti trebuie este social media.

Ideal pentru un om de vanzari ar fi sa aiba ocazia sa isi cunoasca personal partenerii de dialog. Social media este aproape sa indeplineasca acest ideal, insa nu suficient de aproape. Ramane un canal excelent de comunicare.

Marketingul tau este eficient atunci cand foloseste mai multe canale, iar eforturile sint conjugate. Adu-ti aminte de prejudecata trecuta la numarul 3 in lista, apropo de email marketing.

Adauga pagina de Internet, blogul, ca sa nu mai vorbim de mijloacele offline de marketing (am scris recent despre seminarii si marketing mobil, ca sa dau doar doua exemple).

22. Social media nu se poate masura.

Cand ai decis sa o iei pe aceasta cale – la fel ca pentru orice alte canale sau mijloace – ar fi bine sa stii care este scopul tau: vrei sa generezi solicitari? Vrei ca mesajul tau sa ajunga la mai multi oameni? Sa reduci frecventa apelurilor telefonice la relatii cu clientii?

Oricare ar fi obiectivul, urmareste-ti progresele, noteaza-ti felul in care evolueaza rezultatele, alege-ti indicatorii si inregistreaza fluxul de date noi. Facebook ofera o sectiune integrata si gratuita de date analitice.

Am creat un mini-ghid Facebook pe care l-am propus clientilor, aratand indicatori si unelte de masurare disponibile, atat gratuite cat si contra cost, pe care le poti utiliza cu succes pentru a masura eficienta eforturilor tale de promovare.

23. Cresterea numarului de fani este cel mai important indicator.

Sigur ca este un indicator important, insa numarul mare de sustinatori sau persoane care te urmaresc pe Facebook, Twitter, LinkedIn si asa mai departe nu inseamna si incasari pe masura.

Ceea ce conteaza cel mai mult pentru orie afacere este numarul de sutinatori platitori, cumparatori si clienti. Ar fi bine sa te concentrezi asupra acestui indicator, ca fiind cel mai important.

24. Angajamentul, puterea relatiei – acesta este cel mai important indicator

Acelasi lucru este valabil, ca si mai devreme. Puterea relatiei este relativa, subiectiva si poate fi interpretata in multe feluri. Un lucru ramane constant: nici acest indicator nu vorbeste despre profit, prosperitate, bunastare.

Este un indicator important, pentru ca iti arata ce prezinta interes, ce atrage atentia, din tot continutul pe care il creezi si il promovezi. Ca si numarul de fani, ramane doar o piesa dintre sumedenia necesara in puzzle.

25. Trebuie sa publici numai mesaje despre firma ta.

Publicul tau este interesat de premiile, distinctiile, lansarile si evenimentele firmei tale? Sau crezi ca este preocupat de problemele sale, nevoile, dorintele si interesele proprii?

Gandeste-te la ceea ce are valoare pentru mine, cumparatorul tau, cu identitate, personalitate si vointa proprie. Spune-mi ceea ce vreau sa aud, da-mi un motiv sa fiu interesat de ceea ce vrei sa-mi comunici.

26. Trebuie sa publici de X ori pe zi.

Este o intepretare subiectiva – si cel mai probabil eronata – a unor tendinte statistice generale, a unor tendinte constatate pe baza datelor generale si a fluxurilor globale de informatii.

Tu ai nevoie de o interpretare la scara proprie, de concluzii valabile pentru microcosmosul tau, pentru audienta ta, atat ca freventa, cat si ca intervale orare.

O astfel de constatare nu se poate face decat prin teste proprii, in timp, pornind de la o frecventa initiala si observand consecintele.

27. Odata inregistrate conturile de Facebook, Twitter, LinkedIn si blogul, social media este floare la ureche!

Inregistrarea contului este la fel cu a-ti plati participarea la un eveniment de networking: pentru a valorifica o astfel de ocazie, trebuie sa te si duci si sa intri in dialog cu ceilalti oameni.

Daca vrei sa valorifici oportunitatile disponibile in social media, trebuie sa dedici timp si sa te implici, cu manecile suflecate, pentru a avea succes.

28. Social media nu are nevoie de o strategie.

Strategie inseamna sa ai un obiectiv, sa-l faci cunoscut, sa alegi mijloacele prin care vrei sa-l atingi, canalele, metodele si instrumentele pe care sa le pui in actiune, un plan si un calendar de activitati.

Te poti promova fara cele de mai sus? Fara sa stii cine este publicul tau, la ce gen de mesaje reactioneaza cel mai bine, ce isi doreste? Poti sa iti valorifici prezenta, fara sa stii, prin masuratori, care sint rezultatele eforturilor tale?

29. Fiecare divizie a firmei are nevoie de cont propriu in social media.

S-ar putea sa fie valabil, daca esti o multinationala, cu linii si categorii de produse, evoluand pe piete diferite, fiecare dintre ele cu un public specific exclusiv nisei respective.

Cel putin la inceput, mai ales si tinand cont de resursele disponibile si pe care vrei sa le implici in social media, evita sa te intinzi mai mult decat ti-e plapuma. Distribuie dintr-o sursa continut distinct, daca te adresezi mai multor piete nisa.

30. Nu poti sa ceri, pur si simplu, ca oamenii sa comenteze, sa redistribuie sau sa preia mesajele tale in ceea ce publica ei.

Poate parea lipsit de politete sa ceri cuiva sa faca un anume lucru pe o platforma social media, insa functioneaza. Conteaza si sa o faci cu masura si cu tact. Iar oamenii oricum citesc ceea ce scrii, nu este un efort urias sa distribuie si altora.

Amy Porterfield, Mary Smith sau Victoria Gibson se afla printre expertii cei mai cautati pentru consiliere in domeniul social media, privind marketingul si folosirea profitabila a facilitatilor pe care le ofera Facebook.

Daca stii si tu alte lucruri de evitat in social media, poti sa le impartasesti, comentand aici. Subiectul va mai fi abordat, pentru ca este unul de actualitate si aplicatiile asociate lui genereaza valoare.