”Aplică. Învață cât de mult poți iar apoi, pentru Numele Lui Dumnezeu, fă ceva. Nu sta degeaba, fă ca lucrurile să se întâmple.” – Lee Iacocca

Resursele de marketing profitabil sunt la îndemâna tuturor. Fie că vorbim de instrumente, tehnici sau strategii, ca ansamblu, ele apar la tot pasul. Le poți descoperi citind cărți, participând la cursuri, seminarii sau traininguri și, mai ales, le poți observa la firmele de succes. Acestea aplică zi de zi o mulțime de instrumente de marketing profitabil, la care lucrează echipe întregi de oameni bine pregătiți și cu experiență bogată.

M-am referit la importanța pe care o are aplicarea tehnicilor într-o anumită ordine, într-o succesiune logică, firească, pentru a obține rezultatele dorite. De aici se desprinde o altă prioritate a planului de acțiune, și anume punerea în practică și urmărirea efectelor pe care le generează instrumentele pe care le descoperi.

Ceea ce vreau să spun prin asta, este că, indiferent de cât de mult citești și afli de la cursuri, seminarii și traininguri, adevărata valoare a cunoștințelor dobândite apare doar atunci când aplici ceea ce descoperi.

Lectura sau participarea la cursuri presupune investiții serioase din partea ta, chiar și atunci când materialele îți sunt puse gratuit la dispoziție: e vorba de timpul pe care îl investești pentru a citi sau pentru a fi prezent la cursuri, e vorba despre eforturile pe care le faci pentru a înțelege și a adopta ceea ce înveți.

Internetul este o resursă inepuizabilă. Zilnic apar noi materiale, concepte și idei care au succes și, uneori, revoluționează o întreagă industrie. Poți prelua gratuit idei de la diferiți experți, pe care să le pui cap la cap, într-un ansamblu coerent, mulat pe nevoile și dorințele tale de creștere a afacerii, de dezvoltare și, în final, de atingere a obiectivului suprem – profituri mai mari.

Întrebarea este, cine se va ocupa de mersul firmei, de activitățile de fiecare zi, cât timp tu studiezi lucruri noi și lucrezi pentru a le transforma în instrumente pe care să le poți utiliza cu succes?

E important să echilibrezi timpul și eforturile dedicate îmbunătățirii randamentului tău pentru creșterea vânzărilor cu timpul și eforturile necesare pentru derularea zilnică a activității. Găsește-ți ritmul, urmează pașii, fii activ. Toate cunoștințele pe care le dobândești au valoare numai atunci când le pui în aplicare.

Altfel, vei acumula un bagaj enorm de informații, care îți vor fi inutile… pentru că alții, concurenții tăi, le vor utiliza înaintea ta și vor acapara cumpărătorii. Cum vei aplica ideile de marketing? Vei vedea deosebirea dintre așteptarea incertă și liniștea pe care ți-o dau siguranța și rezultatele măsurabile.

Orice lucru nou e nou pentru o perioadă scurtă… orice idee, orice instrument de marketing profitabil va fi îmbunătățit rapid și vrei să fii tu acela care culege roadele!