Strategia seminariilor este una dintre strategiile de marketing profitabil cu cel mai puternic impact, disponibile firmelor de orice dimensiuni.

Potenţialii tăi cumpărători şi clienţi sunt asaltaţi continuu de materiale de vânzări. S-ar putea să aibă nevoie disperată de produsele sau serviciile tale, dar ezită să acorde încredere cuiva necunoscut.

Seminariile te ajută să stabileşti instantaneu o relaţie bazată pe încredere şi credibilitate cu potenţialii tăi cumpărători. Au ocazia să te asculte. Să testeze, înainte să cumpere. Să vadă dacă eşti genul de om (sau firmă) cu care vor să lucreze.

Dacă în prezent nu foloseşti seminariile ca unul dintre mijloacele de promovare, îţi recomand să faci o încercare. Acestea sunt instrumente foarte eficiente de creştere a unei afaceri, pe care le pot folosi orice firme!

Aplicarea unei strategii de marketing pentru seminariile tale este foarte importantă. Seminariile ar trebui tratate întocmai ca şi orice alte mijloace şi elemente media pe care le foloseşti.

Iată strategiile importante… poate vrei să adaugi propriile tale idei pentru seminarii.

1. Concentrează-te asupra motivelor pentru care susţii seminariile şi care sunt obiectivele

Răspunde următoarelor întrebări:

  • Cum mă va poziţiona pe piaţă susţinerea de seminarii?
  • Cărei pieţe doresc să mă adresez?
  • Care este domeniul exact în care vreau să fiu perceput ca expert?
  • Cum îmi voi determina credibilitatea?

Stabileşte obiective pentru fiecare prezentare şi seminar.

2. Determină care sunt nevoile potenţialilor tăi clienţi

  • Ce îşi doresc?
  • Care sunt frustrările lor?
  • Ce îi deranjează?
  • Ce le place şi ce le displace?

3. Alegerea unei teme pentru seminar

  • Alege o temă care te pasionează – entuziasmul tău îi va cuceri
  • Nu subestima calitatea ta de expert. Deseori, presupunem că, fiindcă suntem stăpâni pe un subiect, toţi ceilalţi se pricep. Mulţi oameni chiar vor să afle la ce te pricepi. Împărtăşeşte cu ei cunoştinţele tale de expert.
  • Tema ta ar trebui să includă beneficii pentru participanţi. Fii foarte clar, atunci când te referi la ceea ce oamenii vor obţine ascultându-te. Cum se va îmbogăţi viaţa lor, după ce te ascultă? Vor avea mai puţin stres? Vor fi mai destinşi? Vor avea sentimentul că au contribuit la bunăstarea familiilor lor?

4. Promisiunea sau rezultatele tale

Potenţialii tăi cumpărători se întreabă, continuu, „ce au ei de câştigat”. Promisiunea ta trebuie să enunţe cu claritate acest lucru. Ar trebui să fie inclusă în descrierea prezentării tale şi în titlu.

5. Conceperea unui titlu atrăgător bazat pe beneficiu

Asigură-te că titlul tău atrage atenţia şi promite valoare. Un titlu care să includă un beneficiu este cel mai bun.

O formulă bună pentru a fi folosită este: Cum să ……………….. astfel încât să puteţi să …………………. <beneficiul participării>.

6. Scrie o descriere convingătoare a seminarului tău

Foloseşte o formulare ca “Şapte Paşi…” sau “Zece Idei…”. Aceasta îţi va oferi o structură bună şi va asigura faptul că auditoriul percepe valoare în prezentarea ta.

7. Include o secţiune dedicată „celor care ar trebui să participe”

Enunţă cu claritate cine sunt cei care vor beneficia cel mai mult de pe urma prezentării. Vrei să participe cei mai potriviţi oameni, pentru că aceştia sunt potenţialii tăi cumpărători şi nu vrei să pierzi timp cu oameni care sunt prea puţin potriviţi. De asemenea, nu vrei ca oamenii care participă să îşi irosească timpul.

Seminariile reprezintă una dintre cele mai bune strategii de marketing profitabil pe care le ai la dispoziţie – sigur că asta presupune timp şi eforturi, dar atunci când reuşeşti… vânzările şi profiturile tale vor lua avânt!

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on Google+